تقابل‌های ایران و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در حال حاضر وارد فازهای مختلفی شده که یکی از آن‌ها نفوذها و جنگ‌های سایبری است. 

به گزارش همشهری آنلاین، با رشد فضای فناوری ارتباطات و اطلاعات، عرصه سایبری امروزه یکی از فضاهای جدی تقابل بین دولت‌ها به حساب می‌آید. کشورها و نیروهای مختلف سیاسی سعی دارند با استفاده از روش‌های مختلف داده‌ها و اطلاعاتی را از طرف مقابل کسب نمایند یا خللی در آن ایجاد کنند. ضمن اینکه تغییر و تحول‌ در زمینه فناوری‌های مختلف موجب شده بسیاری از کنش و واکنش‌های اداری و ارتباطاتی در عرصه سایبری انجام شود. همین موضوع دریچه‌ای است تا در نبرد سایبری آکه دست بالاتر را می‌گیرد بتواند با دسترسی به ارتباط و داده‌های اداری در رده‌بندی‌های مختلف طرف مقابل زمینه را به سود خود کند.

تقابل‌های ایران و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در حال حاضر وارد فازهای مختلفی شده که یکی از آن‌ها نفوذها و جنگ‌های سایبری است. چالش حاصل از هک کردن سیستم‌های فناوری اطلاعات تنها به کشورهایی خاص محدود نمی‌شود بلکه به بسیاری از حکومت‌ها از جمله اسرائیل نیز قابل اعمال است و موجب خسارات قابل لمس و غیرقابل لمسی می‌شود. این موضوع موجب شد اسرائیل ارتشی از کارشناسان و تکنسین‌ها را برای مقابله با موضوع بسیج کند.

ضربات سنگینی که اسرائیل در طول این سال‌ها به زیرساخت‌های اسرائیل از طریق هک و نفوذ سایبری داشته موجب شده ترس از هکرهای ایرانی برای اسرائیلی ها تبدیل به یک دغدغه ذهنی شود. ضمنا ایران با نفوذهای ختلف سایبری به قلب مراکز و اشخاص امنیتی توانسته شمّه‌ای از قدرت سایبری و نفوذ اطلاعاتی خودش را نشان دهد. در بیست تیرماه ۹۹ روزنامهٔ اسرائیلی هاآرتس خبری مبنی بر هک موبایل بنی گانتس از جانب ایران داد که نتانیاهو به‌شدت از شاباک بخاطر پنهانکاری این موضوع عصبانی شده‌است هاآرتس در تیتری نوشت: «هک موبایل گانتز توسط ایران کریدورهای قدرت اسرائیل را به لرزه درآورده است.»

در سال 2020 نیز حمله‌ای سایبری به شکل گسترده از سوی ایران علیه اسرائیل اعمال شد. یک رسانهٔ اسرائیلی در این زمینه گفت :در همان ساعات اولیه آغاز تهاجم سایبری بسیار وسیع، هزاران پایگاه اطلاع‌رسانی اسرائیلی در فضای مجازی مورد تهاجم قرار گرفته و بر روی بسیاری از آنها پیام آغاز شمارش معکوس پایان اسرائیل قرار داده شد و در ادامه هشدار داده شد که شمار معکوس این پایان مدتهای زیادی است که آغاز شده‌است.

چندی پیش بود که پس از حمله طوفان‌الاقصی چاک فریلیچ، پژوهشگر مؤسسه مطالعات امنیت ملی وابسته به دانشگاه تل‌آویو درمورد قدرت سایبری ایران بیان کرده بود: ایران تخصص قابل توجهی به دست آورده است تا به «یکی از فعال‌ترین کشورها در فضای سایبری» تبدیل شود. در حالی که اسرائیل به عنوان یک قدرت سایبری بزرگ شناخته می‌شود، ایران به احتمال زیاد به پیشرفت خود در این عرصه ادامه خواهد داد.