شهرداری تهران امسال همزمان با آیین اربعین حسینی در شهر سامرا به دلیل کمبود موکب و همچنین ازیاد زائران ایرانی، برای سومین سال با برپایی موکب وظیفه ارائه خدمات از زائران اربعین را به صورت ویژه به عهده دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، مسوول موکب «سلام یا مهدی (عج)» درباره خدمات برنامه‌ریزی شده به زائران اربعین در این موکب گفت: در همین راستا ۲ هزار و ۳۰۰ متر سوله شهرداری تهران با کمک خیران برای زائران اربعین تدارک دیده است که اسکان، پذیرایی، مراسم زیارت عاشورا و عزاداری، کمک در نظافت و پاکسازی فضای اطراف حرم از جمله خدمات این موکب است که با کمک خادمان ایرانی انجام می‌شود.

مهدی قمی افزود: موکب «سلام یا مهدی (عج)» با توجه به اینکه کنار مضیف حرم مطهر امامین عسکریین (ع) مستقر است به صورت شبانه‌روز در حال خدمت‌رسانی به زائران اربعین است و روزانه هشت هزار زائر در این موکب برای استراحت و پذیرایی حضور دارند.

مدیر موکب «سلام یا مهدی (عج)» اضافه کرد: ایستگاه صلواتی این موکب که به صورت مشترک با چایخانه حضرت رضا (ع) که توسط خادمان حرم امام هشتم شیعیان در این مکان برپا شده است روزانه ۱۲ هزار مورد پذیرایی بین زائران اربعین حسینی پخش می‌کند.

به گفته او، علاوه بر اقامه نماز جماعت، هرشب بعد از نماز مغرب و عشا، مراسم زیارت عاشورا و عزاداری نیز در این خیمه برپاست. از دیگر فعالیت‌های موکب سلام یا مهدی احداث رختشویی‌خانه با هفت دستگاه ماشین لباسشویی است که به صورت شبانه‌روزی در حال شست و شوی لباس زائران است.

قمی با اشاره به اینکه از حدود سه ماه پیش از آغاز ماه محرم برنامه‌ریزی برای ساخت سوله در شهر سامرا انجام شده بود گفت: همه مراحل برنامه‌ریزی و ساخت سوله در تهران انجام شد و ظرف مدت کمتر از ۱۵ روز این قطعات از تهران بارگیری و به سامرا منتقل و نصب شد که در مدت زمان احدات این سوله با توجه به شرایط جوی در عراق، یک حرکت غیرباور بود که به همت خادمان برای رفاه زائران به سرعت آماده شد.

وی تاکید کرد: خدمت‌رسانی موکب «سلام یا مهدی (عج)» در شهر سامرا، تا ۹ ربیع‌الاول و همزمان با شام شهادت امام حسن عسکری (ع) ادامه دارد.

منبع: ایرنا