رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با ارسال نامه‌ای به مراجع ذیصلاح خواستار بازگشت وجه از سوی برخی  ورزشکارانی شده که برای یکی از شرکت‌های دارای مشکل تبلیغات انجام داده بودند.

به گزارش همشهری آنلاین شرکت کوروش کمپانی در حوزه تلفن همراه فعال بوده و دارای شاکیان خصوصی زیادی است. طبق خواسته مرجع قضایی مبالغ دریافت شده برای تبلیغات باید بازگشت داده شود تا به محل بدهکاران شرکت مذکور واریز شود. رونوشت این نامه به معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران هم ابلاغ شده است.

مرتضی پورعلی گنجی (پرسپولیس)، سعید صادقی (پرسپولیس)، مهدی مهدی‌پور (استقلال) و علیرضا بیرانوند(تراکتور) نفراتی هستند که به آنها اجازه ثبت قرارداد داده نشده است.

در بخشی از این پرونده، طبق دستور مقام قضایی تاکید شده که فدراسیون فوتبال و دیگر تصمیم‌گیران حوزه از عقد هرگونه قرارداد با 4 بازیکن فوتبال خودداری کنند. این ممنوعیت البته دارای یک شرط و قید است. اگر این افراد وجهی را که برای تبلیغات این شرکت دریافت کردند، استرداد کنند، مشکل رفع خواهد شد.

در پی نامه مرجع قضایی، معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی انقلاب به فدراسیون فوتبال نامه‌ای ارسال کرد که 4 بازیکن اجازه امضای قرارداد جدید را ندارند و در صورتی که قراردادشان پیش از این ثبت شده، از صدور کارت بازی جلوگیری شود.

جمشید نورشرق رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال درباره این پرونده گفت: من اجمالاً در جریان این موضوع هستم. در تاریخ مشخصی نامه به فدراسیون واصل شده است. بلافاصله بعد از وصول نامه به مرجع برگزاری مسابقات یعنی سازمان لیگ ابلاغ شده است. برداشت از این نامه برابر نظر مرجع محترم قضایی این است که وجوهی که بازیکنان مذکور برای تبلیغات دریافت کردند را باید مسترد کنند. البته برای صادر نشدن کارت بازی از سوی مرجع قضایی علت و سببی قید شده لازم الاجرا است.

وی افزود: ولی اگر آن سبب و علتی که قید شده، رفع شود، طبیعتاً معلول(حکم) بی اثر خواهد شد. آخرین خبری که در جریانش هستم به محض ریاست محترم فدراسیون واصل به سازمان لیگ ابلاغ شد و اجرایش محقق شد. اینکه بازیکنان مذکور پیگیر برطرف کردن مشکل این بازیکنان رفتند، من اطلاعی ندارم. حکم یا ابلاغ ثانویه ای برای فدراسیون فوتبال واصل نشده است.