مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری پایتخت و مسئول قرارگاه زرباطیه ستاد اربعین شهرداری تهران از آماده سازی مرز زرباطیه عراق برای تردد توان یابان، سالمندان در این مرز خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، این روزها همه برای برگزاری همایش بزرگ پیاده روی اربعین دست به کار شده اند. موکب ها در مرزها و داخل شهر عراق مشغول خدمت رسانی به زوار هستند. در این میان مدیریت شهری از توجه به شرایط جسمی زائران سالمند و توان یاب غافل نشده است و به گفته سید محمد نقیب مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهردار تهران مرز زرباطیه برای این افراد مناسب سازی شده است. او در ادامه به سایر خدمات هم اشاره و عنوان کرد: «جنس کار ما با سایر قرارگاه‌ها کمی متفاوت است و البته در برخی فعالیت‌ها مانند اسکان و پذیرایی مشترک هستیم ولی از برخی جهات خدمات متفاوتی ارائه می‌دهیم.»

نقیب با بیان این که منطقه حضور ما (زرباطیه) در مرز طرف عراقی است و زوار پس از پشت سر گذاشتن تشریفات خروج از کشور به ما می‌رسند، گفت: «از این رو ضرورت داشت که ما فعالیت‌های را متناسب با موقعیت‌مان تعریف کنیم. بنابراین ۳۰ عدد ویلچر برای سالمندان و توان یابان پیش بینی شده است. علاوه بر این امکانات لازم برای حمل بار زوار از مرز زرباطیه تا مرز مهران در مسیر بازگشت (حدود ۳ کیلومتر) هم تمهیداتی در نظر گرفته ایم.»

منبع: همشهری آنلاین