رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که حمله این کشور به منطقه مرزی کورسک روسیه، نشان داد که تهدیدهای کرملین درباره حمله تلافی‌جویانه «بلوف» است!

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایندیپندنت، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با اشاره به حمله این کشور به منطقه کورسک روسیه، مدعی شد: این حمله که همچنان ادامه دارد، ثابت کرد که تهدیدهای مسکو درباره واکنش و تلافی بلوف است!

زلنسکی همچنین مدعی شد که نیروهای اوکراین تاکنون کنترل بیش از هزار و ۲۵۰ کیلومتر مربع و ۹۲ منطقه مسکونی را در کورسک به دست گرفته‌اند. علاوه بر این، روسیه اعلام کرد که کی‌یف سومین پل لجستیکی منطقه کورسک را منهدم کرده و این می‌تواند تلاش‌های مسکو برای عقب نشاندن کی‌یف را تحت‌الشعاع قرار دهد.

رئیس جمهور اوکراین با برجسته ساختن آن دسته از متحدانی که برای این کشور تسلیحات دوربرد فراهم کرده‌اند، گفت که با این حال، کی‌یف مجاز به استفاده از این تسلیحات در عمق خاک روسیه نیست و دلیل آن هم «خطوط قرمزی» است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مرزبندی کرده است. زلنسکی مدعی شد: درباره روسیه شاهد تغییر چشمگیر یک رویکرد ایدئولوژیک هستیم و آن هم تفکر ناشیانه و متوهمانه به اصطلاح «خطوط قرمز» است؛ تفکری که ارزیابی برخی شرکای ما را درباره جنگ به تسخیر درآورده بود و حالا این روزها، این تفکر از هم پاشیده است.

وی با ادعای فروریختن آنچه «توهم خطوط قرمز پوتین» خوانده است، از متحدان کی‌یف خواست تا در تصمیم‌شان برای کمک به اوکراین جسورتر باشند.

زلنسکی مدعی شد: تمام جهان می‌بیند که در این جنگ همه‌چیز به شجاعت بستگی دارد؛ شجاعت ما و شجاعت شرکای ما! همه‌چیز به تصمیمات جسورانه برای اوکراین و شهامت حمایت از اوکراین بستگی دارد.

منبع: مهر