ارتش پاکستان موشک بالستیک دور بُرد را آزمایش کرد. تصاویری از لحظه پرتاب این موشک منتشر شده است.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ ارتش پاکستان امروز اعلام کرد: این کشور پرتاب آموزشی موشک بالستیک زمین به زمین «شاهین-۲» با برد ۲ هزار کیلومتر را با موفقیت انجام داد. گفته می‌شود این موشک از قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای برخوردار است.

پرتاب شاهین-۲ با هدف آزمایش طراحی دوباره از لحاظ فنی و قابلیت حمل سلاح صورت گرفت. ناظران نظامی نزدیک به برنامه‌های تسلیحاتی پاکستان پیش‌تر گفتند که این سری موشک‌های شاهین مجهز به حمل کلاهک هسته‌ای است.

آزمایش موشک بالستیک توسط ارتش پاکستان | ببینید

در این بیانیه آمده است: موشک بالستیک شاهین-۲ با دقت بالای هدف‌گیری، نقطه تعیین شده را منهدم کرد.

پاکستان با هدف افزایش توان نظامی و دفاعی خود، همواره می‌کوشد تا در زمینه توانایی‌های موشکی و نظامی، از همسایه و رقیب سنتی خود، هند عقب نماند.

با وجود تلاش‌های دوجانبه و بین‌المللی برای کاستن از تنش‌های میان پاکستان و هند به عنوان تنها قدرت‌های هسته‌ای جنوب آسیا، روابط این دو همسایه ناسازگار همواره شاهد تنش‌ها و اختلافات شدید سیاسی و مرزی بوده و این اختلافات کهنه که از سال ۱۹۴۷ تاکنون بر روابط دو کشور سایه انداخته است، تاکنون سبب شده که هند و پاکستان سه بار وارد جنگ تمام عیار شوند.

پاکستان که هند را تهدیدی بالقوه و همیشگی برای امنیت خود می‌داند، سعی می‌کند پا به پای هند توان نظامی خود را تقویت کند و بر اساس گزارش موسسه‌های مطالعات و تحقیقات بین المللی، حتی در برخی زمینه‌ها از جمله در زمینه ساخت سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های پیشرفته، سعی کرده از هند پیشی بگیرد.

پاکستان در زمینه تولید موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای به موفقیت‌های زیادی دست یافته است.

تصاویری از لحظه پرتاب این موشک ببینید.

منبع: ایرنا