عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفع ایراد شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب و ارسال این لایحه به شورای نگهبان به ارائه توضیحاتی درباره جزئیات ایراد مذکور پرداخت.

به گزارش همشهری‌آنلاین، سید کریم معصومی در گفت‌وگو با ایسنا به ارائه توضیحاتی درباره آخرین تغییر و تحولات درباره لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب پرداخت و گفت: شورای نگهبان در آخرین اظهار نظر خود درباره لایحه عفاف و حجاب به یکی از تبصره‌های این لایحه ایرادی وارد کرد که این تبصره در جلسه اخیر کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس که هفته گذشته برگزار شد، مورد اصلاح قرار گرفت و لایحه مجدداً جهت بررسی به شورای نگهبان ارسال شد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس درباره جزئیات تبصره مورد ایراد شورای نگهبان اظهار کرد: در یکی از تبصره‌های لایحه عفاف و حجاب بحثی درباره تذکر به افراد بی حجاب یا بد حجابی است که هویت‌شان نامعلوم است یا بنایی به همکاری در این خصوص ندارند؛ در مصوبه مجلس ابهامی وجود داشت و نوشته شده بود که در این شرایط دلالت شود به نیروی انتظامی که این موضوع به درستی از سوی شورای نگهبان مورد ایراد قرار گرفت.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: در اصلاحیه کمیسیون حقوقی آمده است که در این گونه موارد نیروی انتظامی حق دخالت ندارد و باید حتماً با اجازه دادستان یا جانشین او اقدام انجام شود.

منبع: ایسنا