رئیس جمهور آمریکا در تازه‌ترین گاف کلامی خود با زحمت زیاد کلمات «الکترال» و «الکتریکال» را تمییز داد و ادا کرد!

به گزارش همشهری آنلاین، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نطق خود در کنگره ملی حزب دموکرات بار دیگر مخاطبان را از گاف‌های همیشگی‌اش بی‌بهره نگذاشت.

بایدن در این سخنرانی از کامالا هریس، معاون وی که حالا نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا محسوب می‌شود، حمایت کرد. در صورت پیروزی هریس در انتخابات ماه نوامبر برابر دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان، آنگاه به نخستین رئیس جمهور زن تاریخ آمریکا بدل خواهد شد.

راه‌یابی احتمالی وی به کاخ سفید همچنین زنان را به یکی از گروه‌های اصلی رای‌دهنده در کشور آمریکا بدل خواهد و بایدن این بار در تلاش برای توضیح قدرت سیاسی زنان، سخنان مبهمی را به زبان آورد.

هرچند تشخیص منظور او در این بخش از سخنرانی دشوار است اما او به وضوح قادر به ادای کلمات «الکترال / انتخاباتی» و «الکتریکال / برقی» نیست و به سختی آنها را تمییز داده و ادا می‌کند!

به‌دنبال تشدید نگرانی دموکرات‌ها از وضعیت جسمانی بایدن و عدم اطمینان از توانایی او برای رقابت با ترامپ، رئیس جمهور ۸۱ ساله آمریکا مجبور به کناره‌گیری از نامزدی دموکرات‌ها شد. بسیاری از مقامات ارشد و چهره‌های تأثیرگذار این حزب عملکرد بایدن در نخستین مناظره انتخاباتی با ترامپ پیش از انصراف را «فاجعه‌بار» توصیف کردند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در طول دوران ریاست جمهوری‌اش همواره با گاف‌های گفتاری و رفتاری به سوژه نخست رسانه‌ها بدل شده است.

منبع: فارس