«روزی روزگاری آبادان» که قبل تر حمیدرضا آذرنگ آن را روی صحنه آورده بود این روزها با بازی محسن تنابنده و فاطمه معتمدآریا روی پرده سینماست. آذرنگ کارگردان تئاتر و مهم تر از همه نمایشنامه نویسی است که اولین فیلم بلندش را ساخته. اما این بازیگر در فیلم هایی زیادی با کارگردانان مختلف همکاری داشته است.

همشهری آنلاین: حمیدرضا آذرنگ برای اولین بار با فیلم «نیمه گمشده» ساخته محمدعلی باشه آهنگر در سال ۱۳۷۸ وارد سینما شد. او تاکنون در بیش از ۲۰ فیلم سینمایی بازی کرده است.

از دیگر فیلم های آذرنگ می توان به «ملکه» اشاره کرد. «ملکه» به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر که سال ۹۰ ساخته شد و حمیدرضا آذرنگ در این فیلم با هومن برق نورد، همایون ارشادی، ساعد سهیلی و مصطفی زمانی همبازی است.

«زندگی جهان پهلوان تختی» تجربه سینمایی سعید ملکان و بهرام توکلی بود. آذرنگ در این فیلم نقش سیدمحمود طالقانی را بازی می کند و نقش یک روحانی بزرگ و معروف را عهده دار است. بهرام توکلی با همکاری دوباره سعید ملکان «تنگه ابوغریب» را ساخت، فیلمی در ژانر دفاع مقدس که در اکران سروصدای زیادی به پا کرد. آذرنگ در این فیلم در نقش خلیل با جواد عزتی، امیر جدیدی، مهدی پاکدل و مرحوم علی سلیمانی همبازی بود.

«بیست و یک روز بعد» به کارگردانی محمدرضا خردمندان و تولید ۱۳۹۵ سازمان سینمایی سوره است. آذرنگ در نقشی متفاوتی در فیلم ظاهر شد. او نقش داریوش صاحب یک کلوب را بازی می کرد.

«آباجان» هاتف علیمردانی از دیگر فیلم هایی است که آذرنگ در آن بازی کرده، او در نقش کاظم ظاهر شده و با سعید آقاخانی و فاطمه معتمدآریاد شبنم مقدمی همبازی است. این فیلم روایت زندگی یک خانواده دهه ۶۰ در زنجان است.

آذرنگ در دو فیلم «قاتل اهلی» و «خائن کشی» مسعود کیمیایی بازی کرده است. آذرنگ در «قاتل اهلی» در نقش احمد کیا بازی می کند. این فیلم در جشنواره سی وپنجم فیلم فجر حضور داشت. این فیلم داستان زندگی حاج آقا دکتر جلال سروش است که نقش آن را پرویز پرستویی بازی می کند. او در نقش یک ارمنی در فیلم «خائن کشی» کیمیایی هم بازی کرد که البته نقش کوتاهی در آن داشت.

منبع: همشهری آنلاین