معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان برای پشتیبانی پروژه‌ها در جهت افزایش ایمنی، تأمین قطعات و بهبود کیفیت خدمات در مترو تهران خبر داد.

همشهری آنلاین- لطف‌الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با حضور در شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از بخش‌های مختلف این شرکت بازدید و در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل، قائم‌مقام عملیات و معاونان، موضوعات مرتبط با بهره‌برداری از متروی تهران و چالش‌های پیش رو را بررسی کرد.
وی ضمن قدردانی از خدمات‌رسانی مناسب شرکت بهره‌برداری مترو، به اقدامات شهرداری تهران در راستای ارتقای کیفیت خدمات حمل‌ونقل ریلی درون شهری اشاره کرد و گفت: در سنوات گذشته ۵۰ واگن اورهال شده بود؛ اما در این دوره مدیریتی، ۱۵۰ واگن اورهال شد که نشان از رشد سه برابری در این حوزه دارد. همچنین، از ابتدای بهره برداری تا پایان سال ۱۳۹۸ در شرکت بهره برداری، حدود ۷۰۰ میلیارد تومان قطعه خریرداری شده در حالیکه فقط در سال ۱۴۰۲ ، ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان قرارداد خرید قطعات یدکی منعقد شده است.
فروزنده تصریح کرد: سال گذشته ۷۸۰ میلیارد تومان نقدینگی، معادل سه برابر سال ۱۴۰۱، برای تأمین قطعات و اورهال اختصاص یافت و ۸۰۰ میلیارد تومان نیز برای گواهی انجام کار در سال ۱۴۰۲ ثبت شد.
وی افزود: در دوره آقای زاکانی، تعداد ایستگاه‌های بهره‌برداری شده مترو از ۱۳۶ به ۱۵۹ ایستگاه افزایش یافت و طول خطوط از ۲۵۰ کیلومتر به ۲۹۶ کیلومتر رسید.
معاون مالی و اقتصاد شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در مجموع ۵۰ همت اعتبار به بخش زیرساخت و بهره‌برداری مترو تخصیص‌یافته است.
وی همچنین به قرارداد خرید ۷۲۹ واگن اشاره کرد و گفت: با ورود این واگن‌ها و ۱۱۳ واگن تولید داخل، ظرفیت مسافری مترو دوبرابر خواهد شد. همچنین، خطوط جدیدی از جمله خط ۱۰ در حال ساخت است.

فروزنده با تأکید بر ضرورت گسترش حمل‌ونقل عمومی افزود: هدف این است که ۷۰ درصد مردم از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند تا بار ترافیکی و آلودگی هوا کاهش یابد.
وی با بیان اینکه ۸۰ درصد بودجه مترو به ‌موقع تأمین و پرداخت می‌شود، گفت: شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با توجه به ماهیت کاری و حجم پرسنل، باید ارزیابی عملکرد دقیقی داشته باشد و آموزش نیروی انسانی را جدی بگیرد تا با روحیه و انگیزه بهتر کار را دنبال کنند.
معاون مالی و اقتصاد شهرداری تهران افزود: شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه‌ با توجه به خدمات‌رسانی حیاتی و استراتژیکی که ارائه می‌کند جز شرکت‌های مهم شهرداری تهران است.

منبع: همشهری آنلاین