سازمان هواشناسی کشور از صدور هشدار سطح قرمز برای استان فارس، افزایش شدت بارش های تابستانه و خطر سیلاب در حداقل ۲۲ شهرستان این استان خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین،بر اساس هشدار امروز سازمان هواشناسی بارش رگبار باران و تگرگ، رعدوبرق و وزش باد شدید و گردوخاک برخی مناطق استان فارس را فرا می گیرد.

منطقه اثر این شرایط امروز برای مناطق مرکزی و نیمه جنوبی استان به ویژه شهرستان های «شیراز، کوار، سروستان، فیروزآباد، فراشبند، خفر، فسا، جهرم، استهبان، نیریز، داراب، زرین دشت، خنج، قیروکازین، گراش، اوز، جویم، لار، لامرد و مهر» پیش بینی می شود.

برای فردا چهارشنبه این شرایط در مناطق مرکزی و نیمه جنوبی و شرقی استان به ویژه شهرستان های لار، گراش،اوز، لامرد، مهر، جویم، زرین دشت، داراب، جهرم، خفر، فسا، نیریز، استهبان، قیروکازین، خنج، فیروزآباد، فراشبند، خرامه، سروستان، بختگان، کوار و شیراز» تکرار می شود.

فعالیت این سامانه اثرات مخاطراه آمیزی نظیر «جاری شدن روان آب، لغزندگی جاده ها، آب‌گرفتگی معابر، برخورد صاعقه، سقوط اشیاء بدون مهار از ارتفاعات، امکان خسارت به سازه های موقت و سست، احتمال شکستن درختان کهنسال و سیلاب» در پی دارد.

سازمان هواشناسی توصیه کرده برای مواجهه مناسب با شرایط پیش رو نسبت به «پرهیز از اتراق در بستر و حاشیه مسیلها و رودخانه ها حتی رودخانههای خشک، عدم توقف خودرو در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و کنار درختان کهن سال پرهیز از طبیعت گردی و دره نوردی در مناطق ذکر شده» اقدام شود.

منبع: تسنیم