بنا بر پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور امروز (۳۱ مرداد) در برخی نقاط هرمزگان، فارس، نیمه جنوبی و غرب استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گردوخاک رخ می‌دهد.

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «گستره بارش به مناطق از بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب یزد و جنوب اصفهان هم می‌رسد و تا پنجشنبه (اول شهریور) نیز تداوم خواهد داشت.»
کبری رفیعی افزود: «از پنج شنبه (اول شهریور) تا شنبه (۳ شهریور) مناطقی از کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان و جنوب اصفهان را بارش باران را به شکل پراکنده تجربه خواهند کرد.»
رفیعی ادامه داد: «همچنین امروز(۳۱ مرداد) و فردا (اول شهریور) در دامنه‌ها و ارتفاعات واقع در شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.»
به گفته رفیعی، پدیده وزش باد شدید نیز امروز (۳۱ مرداد) در برخی مناطق شرق، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز، غرب و جنوب غرب پیش‌بینی می‌شود و این پدیده در پنج شنبه(اول شهریور) و جمعه (۲شهریور) در نوار شرقی کشور ادامه دارد.
آب های جنوب کشور مواج و متلاطم است.
پایتخت نیز نوسامات دمایی ۳۴ و ۲۵ درجه سانتی‌گراد را تجربه می‌کند. آسمان تهران نیز صاف و در ساعات عصرگاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.