تقریبا ۳ سال از شروع ساخت سریال «حضرت موسی ع» می گذرد، سریالی که هنوز در مرحله پیش تولید قرار دارد و ترجیح سازندگانش این است که خبری از پروسه تولید به بیرون درج نکند، حالا خبر آمده که حاتمی کیا قرار است نسخه سینمایی آن را به جشنواره فیلم فجر امسال برساند.

همشهری آنلاین: «ابراهیم حاتمی کیا پس از ۵ سال به جشنواره فجر می آید.» این خبری است که یکی از رسانه ها منتشرش کرد. خبر ساخت نسخه سینمایی از سریال حضرت موسی(ع) در حالی منتشر شد که در مورد این پروژه فاخر تلویزیون، هنوز خبری رسمی دراین باره به انتشار نرسیده است. پیگیری های خبرنگار همشهری برای بررسی موضوع راه به جایی نبرد و در نهایت ساخته شدن نسخه سینمایی سریال «حضرت موسی» (ع) نه تایید شد و نه تکذیب. به این ترتیب یک علامت سوال مقابل جذاب ترین خبر سینمایی این روزها قرار گرفت. اگر حاتمی کیا مصمم به تولید نسخه سینمایی سریال فاخرش شود، مناسب ترین امکان برای عرضه این محصول جشنواره فیلم فجر خواهد بود و در این صورت چهل و سومین جشنواره فیلم فجر می تواند میزبان ابراهیم حاتمی کیا شود. حاتمی کیا آخرین بار در جشنواره سی و هشتم با فیلم «خروج» حاضر بود و پس از ۵ سال احتمالا باید شاهد بازگشت او به مهم ترین رخداد سینمایی سال باشیم.

• گفته شده، سریال «موسی» از آن دست آثار تلویزیونی است که قرار است با پیشرفته‌ترین تجهیزات و لوازم مدرن سینمای جهان ساخته شود. ممکن است علت این مسئله تأکید مسئولان ارشد کشور بر لزوم ساخت و تأمین تجهیزات لازم برای این سریال باشد، هنوز ابراهیم حاتمی کیا در مرحله پیش تولید این سریال هزینه بر است اما یکی از سایت ها عنوان کرده که قرار است نسخه سینمایی این سریال تاریخی ساخته شود.
• هفت سال پیش بود که جمال شورجه و سیداحمد میرعلایی تلاش کردند سرمایه‌گذار برای تولید پروژه خارج از سازمان پیدا کنند و میرعلایی در گفت‌وگو با همشهری به این موضوع اشاره کرد و آن زمان برآورد را ۲۵۰ میلیارد تومان خواندند. بودجه‌ای که آن زمان خیلی‌ها به آن نقد وارد کردند. حالا یکی از دغدغه های سازمان تامین بودجه برای تولید این سریال زمانبر است.
• سال گذشته زمانی که پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما از این پروژه دیدن کردند، عنوان شد: در حال حاضر پیش‌تولید «موسی کلیم‌الله(ع)» ادامه دارد و تیم‌های تولید که مجموعا بیش از ۳۰۰ نفر هستند، مقدمات آغاز فیلمبرداری این مجموعه را آماده می‌کنند. قرار است این سریال به همراه سریال «سلمان فارسی» در بازارهای جهانی عرضه شوند.
• هنوز این سریال در مرحله پیش تولید است و گفته می شود سازندگان سریال قصد دارند سه نسخه سینمایی از کودک، جوانی و میانسالی حضرت موسی ع را بسازند و به احتمال زیاد نسخه سینمایی آن در جشنواره فجر امسال نشان داده می شود!
• با پیگیری های انجام شده، از سوی معاونت سیما؛ مدیران عنوان کردند که ترجیح می دهند در این باره صحبت نکنند.

منبع: همشهری آنلاین