مسئول تیم درمانی مستقر در عمود آستان حضرت معصومه(س) درخصوص خبرهای منتشرشده درباره وجود بیماری آبله میمونی در پیاده‌روی اربعین توضیح داد.

به گزارش همشهری آنلاین، یکی از موکب‌های پرطرفدار در طریق الحسین، موکب متعلق به آستان فاطمه حضرت معصومه(س) همان عمود ۱۰۸۰ است.

سلیمانی مسئول تیم درمانی مستقر از جمعیت هلال احمر به همراه گروهی از پزشکان، متخصصان و تکنسین‌های دارویی و پرستاران در این مرکز حضور دارند و خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می‌دهند.

وی گفت: تیم ما که متشکل از ۴۲ پزشک، پرستار، تکنسین دارو، امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر است برای درمان زائرینی که در طریق الحسین قدم برمی‌دارند خیلی تخصصی ارائه خدمت می‌کند.

سلیمانی تأکید کرد: بیشترین مراجعین ما اغلب دچار گرمازدگی و تاول‌زدگی و مشکلات گوارشی‌اند. دوستان من تمام تلاش خودشان را به صورت شبانه‌روزی انجام دادند ان‌شاءالله زائرین حضرت اباعبدالله(ع) بتوانند با سلامت کامل طی طریق کنند.

این مدیر مرکز درمانی به برخی از حاشیه‌سازی‌ها و خبرها در زمینه اعلام بیماری‌های شایع همچون آبله میمون در عراق و پیاده‌روی اربعین واکنش نشان داد و گفت: این خبرها صحت ندارند. ما در موکب خودمان و دوستان دیگر در مراکز دیگر بررسی کرده‌اند، تا به امروز چنین چیزهایی مشاهده نکرده‌ایم و مواردی نداشته‌ایم.

سلیمانی برای زائران اربعین توصیه‌هایی هم داشت: با توجه به گرمای بسیار زیادی که در کشور عراق وجود دارد، خصوصاً در این مناطق، زائرین سعی کنند در شب و اوایل روز در این مشایه‌ها پیاده‌روی خودشان را انجام دهند. سعی کنند مایعات بدن‌شان کم نشود و مشکل خاصی برای آنها ایجاد نشود. مسائل بهداشتی را رعایت کنند و استراحت کافی داشته باشند.

منبع: تسنیم