مرد کنیایی که بعد از تجاوز و قتل وحشیانه ۳زن و دختر، اجسادشان را در مزارع ذرت رها کرده بود دستگیر شد.

همشهری آنلاین _ حوادث: به نقل از رسانه‌های کنیا، در ۱۴خرداد امسال، پیدا شدن جسد دختر ۵ساله‌ای به نام موانگی آلیس در یک مزرعه ذرت در حاشیه شهر ناکورو در کنیا پلیس را وارد یک ماجرای جنایی کرد.

جسد دختربچه در حالی پیدا شد که بررسی‌ها نشان می‌داد هدف آزار و اذیت قرار گرفته و با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است. جسد این دختر را مردمی پیدا کرده بودند که در جست‌وجوی دختر گمشده وارد مزارع ذرت شده بودند. با حضور پلیس در محل، جسد مقتول به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات برای کشف راز این جنایت هولناک آغاز شد.

چند هفته بعد درحالی‌که هنوز سرنخی از عامل جنایت به‌دست نیامده بود پلیس در جریان کشف جسد دیگری در یکی از مزارع ذرت اطراف شهر قرار گرفت. دومین قربانی، زنی ۳۴ساله به نام مانگی بود که بررسی‌ها نشان می‌داد بر اثر اصابت ضربات چاقو و جسمی سنگین بر سر و بدنش به قتل رسیده است. در ادامه تحقیقات معلوم شد که این زن نیز پیش از کشته شدن هدف تجاوز قرار گرفته بود.

تحقیقات پلیس ادامه داشت تا اینکه یک روز بعد جسد سومین قربانی کشف شد. او زنی ۲۸ساله به نام مورا موگامبی بود که با ضربات چاقو کشته شده بود. قاتل این بار هم همانند جنایات قبلی به قربانی خود تجاوز کرده و سپس وی را بی‌رحمانه به قتل رسانده بود.

در ادامه و درحالی‌که پلیس مطمئن بود با یک قاتل سریالی بی‌رحم روبه‌روست تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی او آغاز کرد. این تحقیقات پس از چند روز نتیجه داد و پلیس بالاخره توانست قاتل را به نام ازکیل کوام موانگی ۱۹ساله، شناسایی و او را در مخفیگاهش دستگیر کند.

در بررسی‌های پلیسی مشخص شد که او قبل از انجام جنایاتش نقشه می‌کشید و قربانیانش را زیرنظر می‌گرفت و در فرصت مناسب با فریب آنها و کشاندنشان به جای خلوت، با تهدید به آنها تجاوز می‌کرد و سپس قربانیان را به قتل می‌رساند. این مرد هم‌اکنون در بازداشتگاه پلیس به سر می‌برد و تحقیقات برای کشف دیگر جنایات‌ احتمالی او ادامه دارد.

منبع: همشهری آنلاین