در حادثه واژگونی مرگبار اتوبوس حامل زائران پاکستانی در جاده دهشیر یزد تعداد زیادی کشته یا مصدوم شدند.

به گزارش همشهری آنلاین، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا درباره حادثه رخ داده برای اتوبوس حامل زائران پاکستانی در یزد، گفـت: این حادثه در ساعت ۲۱:۴۸ شامگاه ۳۰ مردادماه در محور دهشیر به تفت در استان یزد رخ داد و در جریان آن ۲۸ نفر از سرنشینان اتوبوس جانشان را از دست داده و ۲۳ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

وی با بیان اینکه اتوبوس حادثه دیده حامل زائران پاکستانی مدل ۲۰۱۹ بود، گفت: دقایقی پس از این حادثه امدادگران و تیمی از عوامل پلیس راه در محل حاضر شدند. بررسی‌های اولیه کارشناسان پلیس راهور نشان می‌هد که علت اصلی واژگونی این اتوبوس نقص فنی در سیستم ترمز و شیب زیاد محور موجب از دست رفتن کنترل وسیله نقلیه توسط راننده و وقوع این حادثه شده است.

آخرین وضعیت زائران پاکستانی مصدوم + ویدئو | وضعیت ۷ نفر وخیم است

حسینی با بیان اینکه این اتوبوس از مرزهای شرقی کشور وارد شده و در حال حرکت به سمت مرزهای غربی و کشور عراق بود، گفت: پیگیری‌های تخصصی پلیس در این خصوص در حال انجام است. پلیس ایران به خانواده‌های داغدار تسلیت می‌گوید اما باز هم از تمامی رانندگان می‌خواهیم که به نکات ایمنی از جمله رعایت سرعت مطمئنه، توجه به علائم راهنمایی و رانندگی، نگهداری از وسیله نقلیه، استراحت کافی و استفاده از کمربند ایمنی توجه ویژه داشته باشند. تمام مسافران اتوبوس باید کمربند ایمنی خود را ببندند.

تصاویر دیگری از محل واژگونی اتوبوس حامل زائران پاکستانی را در ویدئو ببینید.

منبع: صدا و سیما