بشیر حسینی از داوران «عصر جدید»، فصل بانوان در برنامه «جوکر» را با توجه به محدودیت‌ها، متهورانه دانست اما یادآور شد که شوخی‌های نامتعارف و نامناسب این برنامه را نمی‌پسندد.

به گزارش همشهری آنلاین، بشیر حسینی با اشاره به فعالیت جدید خود در حوزه برنامه سازی تلویزیونی به ساخت و اجرای برنامه‌ای مرتبط با کتاب اشاره و در جمع خبرنگاران بیان کرد: ما در حال ساخت برنامه ای در حوزه کتاب هستیم که در شبکه سه خواهد بود. من بعد از «عصر جدید» با خود گفتم به برنامه ای نمی روم مگر اینکه جایگاهش با من تناسب داشته باشد. خیلی هم پیشنهاد هنرپیشگی در وی او دی ها و حتی حوزه هایی مثل خوانندگی داشتم که حتی خودم خنده ام می گرفت.

وی درباره اینکه هیچ گاه با احسان علیخانی درباره «جوکر» گفت و گویی داشته است یا خیر؟ عنوان کرد: من «جوکر» را دیده ام اما تا الان با احسان علیخانی درباره آن گفت و گویی نداشته ام.

چالش جالب الیکا عبدالرزاقی برای جراحی بینی | سکانس وایرال شده جوکر | ببینید

فصل زنان «جوکر» متهورانه است

داور «عصر جدید» درباره نگاهش نسبت به «جوکر» عنوان کرد: برنامه «جوکر» و به ویژه فصل زنان آن را برنامه متهورانه ای می بینم. به نظرم با محدودیت ها و اقتضائاتی که ما داریم کار آوانگاردی بوده است. از طرفی به نظرم باید این مدل برنامه هم تجربه می شد و چه خوب که احسان علیخانی این کار را انجام داد. از جمله ویژگی های احسان علیخانی تیم داشتن است. من در «حسینیه معلی» این را فهمیدم که تیم داشتن چقدر اهمیت دارد و افراد به صورت تک تک شاید این میزان اهمیت را نداشته باشند. در واقع اگر تیم نباشد کار به ثمر نمی رسد.

وی با اشاره به تجربه «جوکر» عنوان کرد: باید دقت داشت که حتماً چنین اتفاقاتی بی خطا نیست و معمولاً هم تیم برنامه سازی بهتر از همه به نقص های برنامه اش اشراف دارد. اما برخی از این نقص ها را به دلیل ریشه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نمی‌توان کار کرد. با این حال پیش نیامد با علیخانی صحبت کنم اما با برخی از عوامل برنامه مفصل صحبت کردیم که احتمالاً نکاتم از طریق آن واسطه ها به او رسیده است.

حسینی در بخش دیگر صحبت‌هایش درباره نظرش نسبت به سطح شوخی های «جوکر» یادآور شد: برخی از نگاه ها به شوخی ها سلیقه ای است. ما ایرانی ها در شوخی خیلی سخت پسند هستیم. من با چند زبان آشنایی دارم و زمانی تفریحم این بود که جوک های زبان فرانسه را بخوانم. بعد از مدتی فکر می کردم شاید زبانم ضعیف است که متوجه شوخی ها نمی شوم و بعد دیدم معنای فراتری ندارد و یک فرانسوی به همین سادگی به یک ماجرایی می خندد.

وی اضافه کرد: ما ایرانی ها چون خیلی طناز هستیم خیلی هم در خندیدن سخت هستیم. اصلاً اگر کسی بیاید و ادعا کند که می خواهد دیگران را بخنداند همه گارد می گیرند که نباید بخندند و طرف را به خنداندن خود می طلبند. ما در برابر خنده گاردمان بسته است.

شوخی های نامناسب جوکر را نمی‌پسندم

کارگردان «حسینیه معلی» درباره برخی از شوخی‌های نامتعارف در این فصل از «جوکر» در میان هنرمندان آقا نیز بیان کرد: من اینها را نمی پسندم. ولی واقعیت این است که اصل شوخی هایی که در محافل و پشت درهای بسته داریم یا جنسی است یا سیاسی. حتی استندآپ هم همین است که اگر فضای سیاسی و جنسی را از آن بگیرید به راحتی نمی توان شوخی خوب و جذاب درآورد.

وی در پایان با بیان اینکه دست برخی از هنرمندان مان در شوخی خالی است، گفت: «جوکر» یکی از اتفاقاتی که رقم زد این بود که عمق توان طنزپردازی عفیفانه را نشان می دهد و البته یک هشدار بزرگ برای خط قرمزها دارد؛ اینکه (هنرمند) مجبور است فراتر برود و با جنسی از شوخی ها یکدیگر را بخندانند به این دلیل است که یا خلاقیت شوخی های عادی را نداریم یا پشتوانه اش را نداریم و یا به هر حال زحمتی برایش نکشیده ایم و از راه ساده تر می خواهیم، جلوتر برویم که نتیجه اش هم همین می شود.

منبع: مهر