تصاویری از حملات موشکی حزب الله لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها در جولان اشغالی منتشر شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، رسانه‌های اسرائیلی صبح امروز، چهارشنبه از شلیک دست‌کم ۶۰ راکت حزب‌الله لبنان به سوی جولان اشغالی و منطقه الجلیل خبر دادند.

شهرک‌نشینان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی و منطقه جولان اشغالی، صبح امروز با صدای راکت‌های حزب‌الله و انفجارهای متعدد از خواب بیدار شدند.

رسانه‌های اسرائیلی ابتدا اعلام کردند که دست‌کم ۴۰ راکت به سوی منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی و جولان اشغالی شلیک شد و برخی از این راکت‌ها به شهرک صهیونیست‌نشین کتزرین در جولان اشغالی اصابت کرد و خرابی به وجود آورد.

رسانه‌های اسرائیلی سپس از ادامه حملات حزب‌الله به جولان اشغالی و منطقه الجلیل الاعلی خبر دادند و اعلام کردند که آژیرهای خطر بدون توقف به صدا درآمده‌اند.

برخی منابع خبری از افزایش شمار راکت‌های شلیک شده خبر دادند و اعلام کردند که بیش از ۶۰ راکت به سوی اراضی اشغالی شلیک شده و چندین راکت دست‌کم به پنج ساختمان در شهرک کتزرین اصابت کرده و موجب آتش‌سوزی شده که موجب شده تا تیم‌های آتش‌نشانی برای خاموش کردن آتش و نجات زخمی‌های احتمالی این حمله به محل اعزام شوند.

از سوی دیگر، برخی رسانه‌ها نیز از شنیده شدن صدای چندین انفجاربر فراز صفد و منطقه نهاریا خبر دادند.

لحظاتی بعد، حزب‌الله لبنان دو بیانیه در خصوص حمله صبحگاهی به اراضی اشغالی منتشر کرد.

در بیانیه نخست آمده است که در حمایت از مردم استوار فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت شجاعانه و شرافتمندانه آنها و نیز در پاسخ به تجاوز دشمن اسرائیلی به منطقه البقاع، رزمندگان مقاومت امروز چهارشنبه ۲۰۲۴/۰۸/۲۱ ، پایگاه لجستیکی صنوبر در جولان اشغالی سوریه را با راکت‌های کاتیوشا هدف قرار دادند.

حزب‌الله لبنان در دومین بیانیه اعلام کرد که در حمایت از مردم استوار نوار غزه و حمایت از مقاومت قهرمانانه و شریف آنها و نیز در پاسخ به تجاوزهای دشمن اسرائیلی به روستاهای جنوبی و منازل مسکونی بویژه روستای بیت‌لیف، رزمندگان مقاومت اسلامی در ساعت ۸:۰۰ صبح امروز، با یک پهپاد به یک هدف در پایگاه «حدب یارون» حمله کردند.

تصاویری از خسارات بر جای مانده از حمله راکتی حزب الله در سرزمین های اشغالی ببینید.

منبع: فارس