پنجره تابستانی امسال هم مانند سال‌های گذشته با هزینه‌های زیادی برای جذب بازیکن همراه بود اما ظاهرا باشگاه‌ها دیگر مثل گذشته برای بازیکن پول خرج نمی‌کنند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، با اینکه هنوز ۱۰روز به پایان نقل‌وانتقالات فوتبال اروپا فرصت مانده، بیشتر جابه‌جایی‌ها انجام شده. باشگاه‌های انگلیسی به‌خاطر درآمد فوق‌العاده‌ای که از محل حق پخش دارند، بیشتر از همتایان خود در کشورهای دیگر پول صرف خرید بازیکن کرده‌اند.

گران‌ترین خریدهای این فصل لیگ برتر

انتقال سولانکه از بورنموث به تاتنهام با ۶۷میلیون یورو، لنی یورو از لیل به منچستریونایتد با ۶۲میلیون، پدرو نتو از ولوز به چلسی با ۶۲میلیون، اونانا از اورتون به استون ویلا با ۵۹میلیون یورو.

گران‌ترین خریدهای این فصل لالیگا

انتقال خولیان آلوارس از منچسترسیتی به اتلتیکومادرید با ۲۰+۷۵میلیون یورو (گران‌ترین خرید امسال جهان)، دنی اولمو از لایپزیش به بارسلونا با ۷+۵۵، اندریک از پالمیراس به رئال‌مادرید با ۴۸(این خرید پارسال انجام شد اما مهاجم برزیلی یک فصل قرضی در پالمیراس ماند)، لونورماند از سوسیداد به اتلتیکو با ۳۵، سورلوث از خیرونا به اتلتیکو با ۳۲میلیون یورو.

گران‌ترین خریدهای این فصل سری‌آ

انتقال داگلاس لوییس از استون‌ویلا به یوونتوس با ۵۲میلیون یورو، پونجورنو از تورینو به ناپولی با ۳۱، آرتم دووبیک از خیرونا به آاس‌رم با ۳۱، فراتسی از ساسولو به اینترمیلان (قرضی به قطعی) با ۲۹، ماتیاس سوله از یوونتوس به آاس‌رم با ۲۶‌میلیون یورو.

گران‌ترین خریدهای این فصل بوندس‌لیگا

انتقال میشل اولیسه از کریستال پالاس به بایرن‌مونیخ با ۵۳میلیون یورو، پالینیا از فولام به بایرن‌مونیخ با ۵۱، اونداف از برایتون به اشتوتگارت با ۲۷، ایتو از اشتوتگارت به بایرن‌مونیخ با ۲۴، آنتون از اشتوتگارت به دورتموند با ۲۳‌میلیون یورو.

گران‌ترین خریدهای این فصل لیگ یک

انتقال ژائو نوس از بنفیکا به پاری‌سن‌ژرمن با ۶۰میلیون یورو، ویلیان پاچو از اینتراخت فرانکفورت به پاریس با ۴۰، نیاکاته از ناتینگهام به لیون با ۳۲، نواما از مولن بیک به لیون با ۲۹، گرینوود از منچستریونایتد به مارسی با ۲۶‌میلیون یورو.

گران‌ترین خریدهای این فصل عربستان

این فصل مثل فصل قبل از خریدهای کلان خبری نیست و گفته می‌شود صندوق سرمایه‌گذاری عربستان که مادرخرج باشگاه‌های فوتبال این کشور برای خرید ستاره‌ها بود، دیگر نمی‌خواهد پول بدهد. با این‌حال شایعه‌ها همچنان مطرح است و دوباره ‌زمزمه‌هایی برای خرید چند ستاره شنیده می‌شود. سرخیو راموس(البته بازیکن آزاد است) یکی از بازیکنان موردعلاقه باشگاه‌های عربستانی است و گفته می‌شود النصر این بازیکن را می‌خواهد. حتی بعضی از اخبار می‌گویند الهلال هم به‌دنبال جذب کانسلو یا کایل واکر است. یکی دیگر از شایعات مربوط به علاقه‌مندی صندوق سرمایه‌گذاری عربستان به جذب وینیسیوس از رئال‌مادرید بود و هنوز مشخص نیست این ستاره برزیلی را برای کدام باشگاه سعودی لقمه گرفته بودند. گفته می‌شود رقم پیشنهادی به ارزش بیش از یک‌میلیارد یورو برای جذب وینیسیوس به رئال‌مادرید فرستاده شده البته این رقم غیراز چند صد میلیون یورویی است که به باشگاه رئال می‌رسید. اگر وینیسیوس این پیشنهاد را می‌پذیرفت، سالی ۳۵۰میلیون‌ یورو و ماهی ۲۹/۱۶میلیون یورو، هفته‌ای ۶/۷میلیون یورو، روزی ۹۶۱هزار یورو، ساعتی ۴۰هزار یورو، دقیقه‌ای ۶۶۷یورو و ثانیه‌ای ۱۱یورو به‌دست می‌آورد.
تنها خرید بزرگ این فصل سعودی‌ها انتقال موسی دیابی از استون‌ویلا با رقم ۶۰میلیون یورو به مقصد الاتحاد است.

بیشترین دستمزد را در عربستان این بازیکنان می‌گیرند:

کریستیانو رونالدو (النصر) ۲۰۰میلیون یورو

نیمار جونیور (الهلال) ۱۰۰میلیون یورو

کریم بنزما (الاتحاد) ۱۰۰میلیون یورو

ریاض محرز (الاهلی) ۵۲.۵میلیون یورو

سادیو مانه (النصر) ۴۰میلیون یورو

کالیدو کولیبالی (الهلال) ۳۴.۷میلیون یورو

الکساندر میتروویچ (الهلال) ۲۵میلیون یورو

سرگئی ساویچ (الهلال) ۲۵میلیون یورو

انگولو کانته (الاتحاد) ۲۵میلیون یورو

آیمریک لاپورت (النصر) ۲۴.۵میلیون یورو

از این جمع، کانته و لاپورت در تلاش هستند دوباره به اروپا برگردند. کانته از بارسا و لاپورت از رئال پیشنهاد غیررسمی داشتند ولی منتفی شد و النصر دنبال راهی برای رهایی از شر دستمزد سادیو مانه است، بازیکنی که به‌نظر می‌رسد فوتبالش تمام شده. دیروز هم گفته شد احتمالا مانه به مدت یک‌فصل به‌صورت قرضی راهی الاتحاد می‌شود.

منبع: روزنامه همشهری