قریشی مدافع میانی ذوب‌آهن هم مثل نادر محمدی به سبک منحصر به فردی اوت می‌اندازد و البته تاکید می‌کند که این سبک اوت انداختن ریسک بالایی دارد.

همشهری آنلاین - امیرحسین اعظمی
اولین گل فصل جاری لیگ برتر را ذوب‌آهن اصفهان وارد دروازه پرسپولیس کرد، گلی که توسط مجید علی‌یاری در ثانیه ۴۴ و روی پرتاب اوت محمد قریشی به ثمر رسید. قریشی مدافع میانی ذوب‌آهن هم مثل نادر محمدی به سبک منحصر به فردی اوت می‌اندازد و البته تاکید می‌کند که این سبک اوت انداختن ریسک بالایی دارد و ممکن است با مصدومیت‌های شدید همراه باشد. قریشی که حالا پنجمین فصل حضورش در ذوب‌آهن را سپری می‌کند، در مورد بازی با پرسپولیس و مسائل مختلف دیگر به سوالات همشهری پاسخ می‌دهد.

بازی با پرسپولیس چطور بود؟
همیشه بازی‌های اول سخت است چون تیم‌ها از هم شناخت ندارند و از بازی‌های رسمی هم دور هستند. ما با قهرمان چند سال اخیر لیگ ایران روبه رو می‌شدیم، تیمی بزرگ و قدرتمند که برای برد به زمین آمده بود. گلی که در ثانیه‌های ابتدایی زدیم روحیه تیم ما را بالا برد، بلافاصله بعد از این گل یک فرصت خوب دیگر داشتیم که متاسفانه مجید علی یاری سُر خورد در غیر اینصورت می توانستیم گل دوم را هم بزنیم. با این حال تساوی برای ما بد نبود.

مساوی عادلانه بود؟
فکر می‌کنم عادلانه بود. هر دو تیم چند موقعیت خوب داشتند. این را هم بگویم که بازی بار فنی بالایی نداشت چون بدن‌ها آماده نبود.

قبول داری انجام نشدن بازی در ورزشگاه آزادی به سود شما بود؟
ما فصل گذشته در ورزشگاه آزادی تا دقیقه ۸۸ از پرسپولیس جلو بودیم و گل افساید خوردیم. بازی در آزادی انگیزه تیم‌های مقابل را بیشتر می‌کند ولی این طبیعی بود که پرسپولیس چون در ورزشگاه آزادی بازی نمی‌کرد، شاید این اتفاق به ضررش تمام شد.

در مورد اوت دستی و پاس گلی که دادی صحبت کن.
من قبلا هم از این اوت ها انداخته‌ام و 2فصل پیش 3پاس گل دادم. سال قبل هم پرتاب اوت داشتم که منجر به گل نشد ولی روی اوت دستی نادر محمدی یک گل زدم.

محمدی بهتر اوت می‌اندازد یا تو؟
اوت‌های محمدی بهتر است، او بهتر از من اوت می‌اندازد. سرعت اوت‌های او بالا است ولی اوت‌های من قوس دارد.

اولین بار این سبک اوت انداختن را از کدام بازیکن یا مربی یاد گرفتی؟
در رده نوجوانان یک بازیکن داشتیم به نام محمد عباس تبار که متاسفانه فوت کرد. او از این اوت‌ها می‌انداخت و من هم این سبک را امتحان کردم. قبل از این که فوتبالیست شوم، ژیمناست بودم و دوست داشتم این سبک اوت انداختن را امتحان کنم و یاد بگیرم.

قبول داری از این سبک در فوتبال اروپا استفاده نمی‌شود؟
بله، چون این سبک اوت انداختن ریسک بالایی دارد و ممکن است بازیکن با مصدومیت شدید روبرو شود. یک بار هم من سُر خوردم و با کتف و گردن به زمین خوردم. الان پرسپولیس و استقلال هم اوت می‌اندازند، بازی‌های اروپایی هم که گره می‌خورد بعضی از تیم‌ها اوت می‌اندازند.

پارسال ذوب‌آهن پنجم شد، فکر می‌کنی امسال رتبه بهتری به دست بیاورید؟
رقابت با تیم‌های ثروتمند که هزینه بالایی انجام داده‌اند سخت است ولی ما هم تیم خوبی هستیم. ذوب‌آهن چند سال از اصل خودش فاصله گرفته بود ولی پارسال با هدایت محمد ربیعی دوباره توانستیم در جمع بالانشین‌ها قرار بگیریم. اگر به خودمان ایمان داشته باشیم می‌توانیم رتبه خوبی کسب کنیم.