تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۲

شهردار منطقه ۱۶ پایتخت گفت: برنامه ریزی کردیم که با ظرفیتی که وجود دارد بزرگراه بعثت به محور صنعت تبدیل شود.

به گزارش همشهری آنلاین، محمدامین سالاری پور شهردار منطقه ۱۶ اظهار کرد: پارک ۵۲ هکتاری بعثت ظرفیت هایی دارد که به نظر می رسد مغفول واقع شده است؛ فضای سبز، شهر بازی، دریاچه و گلخانه از ظرفیت های این پارک است. شهربازی و رستوران و مجموعه آبی اینجا تعطیل شده بود و روزی که به منطقه آمدیم تصمیم گرفتیم ضمن احیای این فضاها، پروژه هایی در این پارک تعریف کنیم. ۲۲ پروژه مشارکتی در منطقه تعریف کردیم که ۸ پروژه آن از جمله آمفی‌تئاتر روباز در دل بوستان بعثت تعریف و اجرا شده است.

امکان حذف ترمینال جنوب وجود ندارد

وی درباره بحث ترمینال جنوب افزود: امکان حذف این مجموعه وجود ندارد ولی چیزی که مشاور بررسی کرده بود این بود که تعداد سفرهای ورودی این ترمینال کاهش پیدا کند و قسمتی از آن جابجا شود با معاونت حمل و نقل و پایانه ها مذاکراتی شده تا بخشی از سفرها به سمت شهر آفتاب منتقل شود و این کار در مرحله مطالعات است.

سالاری پور ادامه داد: یک قرارداد مشارکتی در منطقه در مجموعه ترمینال جنوب داشتیم که نزدیک ۲۰ سال تعیین تکلیف نمی شد؛ یک مجموعه تجاری که می تواند خدمات خاص به مسافران در ضلع جنوب ترمینال بدهد. بر همین اساس بین سازمان پایانه ها، منطقه و سازمان سرمایه گذاری هماهنگی انجام شده و این مجموعه در مرحله نازک کاری است و تا دو ماه آینده برای خدمات به مسافرین تکمیل می شود.

شهردار منطقه ۱۶ درخصوص بزرگراه بعثت، اظهار کرد: برای این بزرگراه طرح موضوعی و موضعی تعریف کردیم که با توجه به وجود کارخانه شیشه سازی و کارخانه روغن نباتی و ترمینال جنوب به محور صنعت تبدیل شود.

گود پر خطر منطقه رفع خطر شد

وی درباره آخرین وضعیت کارخانه روغن نباتی قو نیز توضیح داد: در سال ۱۴۰۱ این بحث این مجموعه در کمیسون ماده پنج مطرح و قرار شد قسمتی از آن به سرانه های هفت‌گانه عمومی و بخشی به فضای مسکونی تبدیل شود و امروز منتظریم که بحث صدور پروانه برای آن انجام شود.

سالاری‌پور در ادامه با بیان اینکه ۷۵ درصد گاراژهای فعال شهر تهران در منطقه ۱۶ قرار دارد، عنوان کرد: بحث ساماندهی موقت گاراژها را مطرح و در مورد تردد کامیون ها و ماشین های سنگین از این گاراژها و باراندازها مسیر تردد و ساعات ورود و خروج مشخص کردیم. برای ساماندهی دائمی نیز مشاور در حال بررسی است تا جانمایی برای ایجاد بارانداز در نقطه ای دیگر و جابجایی باراندازهای فعلی انجام شود.

شهردار منطقه ۱۶ در رابطه با گودها و ساختمان های پرخطر منطقه نیز گفت: یک گود پرخطر در منطقه داشتیم که رفع خطر شد. همچنین ۴ ساختمان پرخطر وجود داشت که دو مورد آن رفع خطر شده و یکی از ساختمان‌های خاص ما موسوم به ۱۲۴ واحدی در باغ آذری وجود دارد که طی جلسه ای با دادستانی تهران دستورات لازم برای ایمن سازی آن صادر شد. علاوه بر این در کمیسیون ماده پنج نیز بحث این مجموعه مطرح و بنا شد یک صرفه اقتصادی برای ساخت وساز در آن ایجاد شود. بر همین اساس ۵۰ تا ۶۰ درصد از اهالی آن مراجعه و توافق نامه مشارکتی را امضا کردند.

در حال حاضر در منطقه کلونی معتادین نداریم

وی گفت: بحث جمع آوری معتادین و ساماندهی آسیب های اجتماعی نیز انجام شد و در حال حاضر کلونی معتادین در منطقه نداریم و فضاها را رصد می کنیم تا پاکسازی کامل منطقه را داشته باشیم.

سالاری پور ادامه داد: دو پارکینگ همسطح در منطقه داریم که موضوع یکی از آنها در کمیسیون ماده پنج مطرح شده تا در غرب پارک بعثت تبدیل به یک پارکینگ طبقاتی شود و در ضلع جنوب پارک بعثت هم یک پارکینگ همسطح داریم و تلاش می کنیم آن را تقویت کنیم.

شهردار منطقه ۱۶ با اشاره به اینکه وزارت راه در مورد راه آهن در سنوات گذشته بحث تی. او. دی را مطرح کرد که باید پیگیری شود تا ظرفیت راه آهن اضافه شود، یادآور شد: در بخش جنوب غربی آن مجموعه ای وجود دارد که قرار شد ساخت وساز در آنجا انجام شود اما بحث ساماندهی حرائم میدان راه آهن و ساماندهی دکل های فشار قوی برق به عنوان معضل باقی مانده است.

وی با بیان اینکه در نوسازی بافت فرسوده سال گذشته به مرز برنامه رسیدیم، عنوان کرد: یکی از موضوعات در این حوزه، بحث ساماندهی پهنه هایی بود که قابلیت ساخت و ساز نداشتند و پهنه های R۱۱۲ تغییر پیدا کرد. همچنین ۱۷ مجموعه را که بالای ۱۲ پلاک در آن تجمیع شدند، داریم که می‌تواند به نوسازی بافت فرسوده در منطقه کمک کند.

کلنگ‌زنی بوستان ۲۲ هزار متری علی‌آباد طی روزهای آینده

سالاری پور ادامه داد: یک بوستان ۲۲ هزار متر مربعی در سال گذشته در محدوده علی‌آباد تملک شده بود و در چند روز آینده کلنگ زنی می شود.

شهردار منطقه ۱۶ درباره موضوع دسترسی‌های محله جوادیه نیز توضیح داد: طرحی در این باره مطرح شده و در حال بررسی است و سه سناریو برای این طرح وجود دارد که طبق آن میدان بهمن تبدیل به مسیرهای عبوری شود که جنوب جوادیه را به شمال نازی آباد متصل کند و از بن بست بودن جوادیه جلوگیری شود؛ همچنین بحث احداث پلی که از جوادیه به سمت شمال به سمت منطقه ۱۱ متصل می شود نیز باید بررسی شود که آیا قابلیت اجرا دارد یا خیر.

وی بیان کرد: تقاطع جنوب به شمال پروژه نواب- تندگویان نیز هفته های آینده افتتاح می شود و در بحث نوسازی پل بعثت نیز یک پل یک و نیم کیلومتری که با رمپ ها به ۲.۵ کیلومتر میرسد را خواهیم داشت.

سالاری پور افزود: یک مرکز درمانی در ضلع غربی پارک بعثت داریم که به یک کلینیک درمانی برای شهروندان باع آذری تبدیل می شود. احداث این کلینیک مورد تأیید قرار گرفته و با مستقر شدن پیمانکار ظرف دوماه آینده احداث آن آغاز می شود.

منبع: همشهری آنلاین