دولت مسعود پزشکیان توانست با کسب برخی آمار رکوردهای جالبی را به نا خودش ثبت کند.

به گزارش همشهری آنلاین،  روز چهارشنبه -۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۳ تمام ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم، رای اعتماد ۲۸۸ نماینده حاضر در خانه ملت را از آنِ خود کردند.

«مسعود پزشکیان» پس از آیت‌الله خامنه‌ای، علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی، چهارمین رئیس‌جمهوری است که تمام وزرای پیشنهادی‌اش رای اعتماد نمایندگان ملت را به خود جلب می‌کنند.

بدین ترتیب، مسعود پزشکیان چهارمین رئیس‌جمهور اسلامی ایران است که پس از پنج روز کاری و ۱۰ نوبت جلسه علنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای بررسی سوابق، صلاحیت و برنامه‌های وزیران پیشنهادی‌اش، عصر چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ موفق به اخذ رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تمام اعضای کابینه خود شد.

همچنین امیر نصیرزاده با کسب ۲۸۱ رأی از مجموع ۲۸۸ رأی نمایندگان مجلس دوازدهم بیشترین رأی اعتماد را در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران کسب کرد.
امیر عزیز نصیرزاده با کسب ۲۸۱ رأی از مجموع ۲۸۸ رأی نمایندگان مجلس دوازدهم، موفق به کسب بیشترین رأی اعتماد در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران شد.

پیش از این امین‌حسین رحیمی وزیر دادگستری دولت شهید رئیسی با کسب ۲۷۷ رأی، و علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد دولت اول روحانی با کسب ۲۷۴ رأی بیشترین رأی اعتماد را از مجلس شورای اسلامی اخذ کرده بودند.

بر اساس این گزارش وزرای دولت مسعود پزشکیان به طورمیانگین با کسب ۲۳۶ رای بیشترین میانگین کسب رای اعتماد از مجلس را در بین تمام دولت‌های پس از انقلاب اسلامی را کسب کردند.

همچنین ۱۳۴ وزیر پس از انقلاب رای اعتماد بالای ۲۰۰ رای را از مجلس شورای اسلامی گرفته اند که وزاری دولت چهاردهم با ۱۵ وزیر در رده اول است.

در بین تمام دولت‌های بعد از انقلاب اسلامی هم تنها ۳۱ وزیر رای اعتماد بالای ۲۵۰ رای دارند که دولت پزشکیان با ۱۱ وزیر اول از این نظر هم در رتبه اول است.