آلمان از ابتدای انقلاب تاکنون، اقدامات ضدایرانی متعددی را در پرونده خود دارد.

همشهری آنلاین؛ قوه قضائیه ایران با دستور قانونی دو مرکز وابسته به دولت‌ آلمان را به دلیل نقض قوانین ایران پلمب کرد. این در حالی است که چند هفته قبل پلیس آلمان در اقدامی که بسیاری معتقدند بازی در زمین اسرائیل بود، مرکز اسلامی هامبورگ که قدمت چند دهه فعالیت دارد را تعطیل کرد. البته این برای بار نخست نیست که آلمان و دولت‌های این کشور بعد از انقلاب اسلامی علیه ایران و محور مقاومت فعال بودند و نمونه‌های بارزی در این زمینه وجود دارد. پلیس آلمان آبان‌ماه سال گذشته به بهانه بررسی برخی ادعاهای واهی و فاقد مدرک و سند، به مرکز اسلامی هامبورگ و ۵۴ مرکز دیگر در ۷ ایالت فدرال حمله کرد.

اهدای انواع تسلیحات شیمیایی به صدام - 8 سال دفاع مقدس

- ساخت قطعه برای صدام: آلمان طی دوران جنگ تحمیلی ساخت تأسیسات «سعد ۱۶» و قطعات کارخانه شیمیایی سامره را در اختیار رژیم بعث عراق قرار داد

- توسعه موشکی عراق: برلین در زمینه صنایع موشکی با بغداد همکاری و صدام رابطه تسلیحاتی خوبی با آلمان‌ها داشت.

- مرکز مهم تولید سلاح برای صدام: آلمان برای عراق در «سلمان پاک» در ساحل رودخانه دجله آزمایشگاه‌های تحقیقاتی تهیه گاز شیمیایی ایجاد کرد.

- تولید مواد شیمیایی در عراق: در شهرهای «فلوجه» و «سامرا» گازهای خردل و گاز عصبی تابون به‌طور انبوه تولید شد که شرکت های آلمانی تولید کردند.

- سهم شرکت‌های آلمانی در ساخت سلاح شیمیایی: طبق گزارش اشپیگل در سال 2012 از ۲۰۷ شرکت شیمیایی فعال در آلمان، ۸۶ شرکت این کشور در تولید تسلیحات شیمیایی با عراق همکاری می کردند.

6 خط تولید سلاح های شیمایی در عراق: شرکت آلمانی کارل کولب (karlkolb) ۶خط تولید سلاح شیمیایی جداگانه در مجتمع سامرا ایجاد کرد. اولین آن‌ها در سال ۱۹۸۳ و آخرین آن‌ها در سال ۱۹۸۶ تکمیل شدند. از گاز خردل و اسید پروسیک تا گازهای عصبی سارین و تابون در این کارخانه تولید می‌شدند و در خمپاره‌ها، راکت‌ها و گلوله‌های توپ جاسازی می‌شدند.

حمایت آلمان از سلمان رشدی - سال 1992

- واکنش شدید به فتوای امام خمینی(ره): پس از صدور فتوای ارتداد سلمان رشدی، دولت آلمان واکنش شدیدی به این موضوع داشت و حتی سفیر خود را فرا خواند و روابط برلین با تهران بشدت خصومت‌آمیز شد و آلمانی‌ها بارها علیه ایران مواضع تندی گرفتند.

- اعطای پناهندگی به سلمان رشدی: وزیر کشور وقت آلمان خواستار اعطای پناهندگی به رشدی بود.

غائله ترور میکونوس: - سال 1992

- فراخوانی همه سفرای اروپایی: بعد از ترور دبیرکل حزب دمکرات کردستان در رستوران میکونوس، آلمان و دیگر کشورهای اروپایی اتهامات بی‌اساسی به ایران زدند. دولت وقت آلمان پیشقدم شد و سفیر خود را از ایران خارج کرد و به تبع آن تمام سفرای اروپایی از تهران خارج شدند.

- صدور حکم علیه مقامات بلندپایه کشور: حکم جلب بین‌المللی برای علی فلاحیان وزیر وقت اطلاعات صادر شد. همچنین دادگاه حکم داد که ترور با اطلاع مستقیم رهبر معظم انقلاب، مرحوم هاشمی رفسنجانی، و علی اکبر ولایتی وزیر خارجه وقت انجام شد.

- بازگشت ذلیلانه سفیر آلمان به ایران: سفرای اروپایی سپس در دولت محمد خاتمی به ایران بازگشتند. رهبر معظم انقلاب در زمان بازگشت سفرای کشورهای اروپایی اعلام کردند باید سفیر آلمان باید به عنوان آخرین سفیر وارد ایران شود و این برای برلین بسیار گران تمام شد.

کنفرانس ضدایرانی برلین - سال 2000

- عرض اندام براندازان در کنفرانس برلین: در این کنفرانس مطالب تندی علیه جمهوری اسلامی بیان شد و بسیاری از افراد شرکت‌کننده در آن هدف اصلی خود را تغییر سیاست‌های ایران یا براندازی اعلام کردند که حمایت دولت آلمان را به همراه داشت.

- همکاری حزب سبز آلمان با براندازان: جمعی از افراد ایرانی به دعوت حزب سبز آلمان برای شرکت در کنفرانس برلین راهی آلمان شدند که حواشی بسیاری داشت.

- برهنه شدن در کنفرانس برلین: هنگام سخنرانی یوسفی اشکوری زنی از میان جمع به رقصیدن مشغول شده و مردی هم به بالای سن می‌آید و خود را برهنه می‌کند که این صحنه، بعدها در تلویزیون نشان داده شد و موجی از سروصدا را آفرید و اعتراض‌های عمومی را موجب شد.

تیغ کشیدن به روی مسلمانان و گروه های مقاومت - سال 2000 تا 2023

- برخورد با مسلمانان در آلمان: در جریان اختلافاتی که بین مسلمانان و گروه‌های دیگر شکل می‌گرفت، برخورد پلیس آلمان با مسلمانان سخت‌گیرانه بود؛ از جمله در اعتراض دانشجویان مسلمان مقیم اروپا به اقدامات منافقین. منافقین با حضور در کلاس‌های درس و اجتماعات دانشجویان، آنها را به عنوان چماق‌داران جمهوری اسلامی معرفی می‌کردند یا در سالن‌های غذاخوری و سالن‌های دانشگاه، خانواده‌های آنها را اذیت و خود آنها را به مرگ تهدید می‌کردند و جو مسمومی علیه دانشجویان ایرانی مسلمان در دانشگاه ایجاد می‌کردند.

- تحدید گروه‌های مرتبط با مقاومت: حدود ۳ سال پیش نیز فعالیت‌های ۳ انجمن «المصطفی، فاطمی و امام مهدی» در آلمان به دلیل ارتباط با گروه حزب‌الله ممنوع شد و مراکز و مساجد مرتبط با این انجمن‌ها نیز تعطیل شد. حتی سال قبل یک بسته 36 موردی از تحریم علیه ایران به دلیل حمایت از محور مقاومت در مجلس این کشور به تصویب رسید.

- حزب الله در لیست سیاه برلین: دولت ‌آلمان ۲ سال پیش حزب‌الله را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد و در این مدت برخی مراکز اسلامی را به ادعای همکاری با حزب‌الله تعطیل کرده است و تمام افراد، گروه‌ها و سازمان‌های به ظن وابسته به مقاومت اسلامی لبنان در این کشور تعطیل شدند.

مواضع ضد ایرانی آلمان - 2019 تا 2024

- درخواست برای فشار علیه ایران: در شورش سال 1401، آلمانی‌ها آتش‌بیار معرکه بودند به نحوی که احزاب «سوسیال - دموکرات»، «سبزها» و «دموکرات‌ آزاد» به عنوان ۳ حزب تشکیل‌دهنده دولت ائتلافی آلمان، طرح ۲۵ ماده‌ای را به پارلمان ارائه کردند که چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در «بوندستاگ» (مجلس فدرال این کشور) تصویب شد؛ طرحی که به بهانه ناآرامی‌های ایران، خواستار اعمال فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی از راه‌های دیپلماتیک و اقتصادی است.

- القای بی اعتمادی به ایران در برجام: «آنالنا بائربوک« (عضو حزب سبز) وزیر خارجه آلمان در نشست گروه 7 در انگلیس گفت که زمان برای احیای برجام رو به اتمام است. وی در واشنگتن مدعی شد که «زمان زیادی برای احیای توافق هسته‌ای وجود ندارد ... ایران در جریان مذاکرات هسته‌ای تاکنون اعتماد زیادی را به هدر داده است!»

- کنشگری رسانه ای عضو حزب سبز علیه ایران: یکی دیگر از رهبران حزب سبز، امید نوری‌پور، نماینده ۴۶ ساله ایرانی‌تبار در پارلمان آلمان است. نوری‌پور در این ایام، یکی از فعالین ضدایرانی در حال کنش با رسانه‌های ضدایرانی بود و مصاحبه‌های متعددی علیه جمهوری اسلامی انجام داد.

- اتهام زنی به دلایل امنیتی: فروردین ۱۳۹۹ دادگاهی در آلمان یک مترجم ارتش این کشور به نام «عبدالحمید اس»به جرم فروش اطلاعات محرمانه به ایران به 6 سال و ۱۰ ماه زندان محکوم کرد. همچنین همسر آلمانی وی نیز به جرم همدستی به ۱۰ ماه زندان تعلیقی محکوم شد.