رهبر جنبش انصارالله یمن پاسخ محور مقاومت به ترور اسماعیل هنیه در تهران را «دردناک» و «تأثیرگذار» خواند و گفت برنامه‌ریزی برای این پاسخ دردناک، یکی از دلایل تأخیر است.

به گزارش همشهری آنلاین، «سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن امروز پنجشنبه در سخنانی در رابطه به تحولات فلسطین اعلام کرد: امت اسلام باید نسبت به مسئولیت انسانی، دینی و اخلاقی خود در حمایت از فلسطین، حساس‌تر و آگاه‌تر باشند.

وی افزود: دشمن اسرائیلی با مشارکت آمریکا و حمایت غرب ۳۲۱ روز است که جنایت قرن را علیه ساکنان غزه انجام می دهد.

سید الحوثی اضافه کرد: دشمن اسراییلی نیز منتظر پاسخ ایران به ترور فرمانده هنیه است و صهیونیست‌ها به دلیل وحشت شدید از پاسخ در پناهگاه‌ها به سر می برند.

وی ادامه داد: دشمن از طریق بمباران، گرسنگی، انتشار بیماری های واگیردار، شکنجه و جنایات دیگر در حال نابودی فلسطین است.

سید عبدالملک الحوثی تصریح کرد: مسئولیت علمای دین و روشنفکران برای روشنگری ملت و آگاهی دادن نسبت به خطر عدم حمایت از مردم فلسطین، بسیار بزرگ است.

وی تصریح کرد: دفاع از غزه و مسجدالاقصی وظیفه هر مسلمان است اما برخی سهل‌انگاری می‌کنند و برخی دیگر شریک جرم هستند. گاهی حتی شاهد بازداشت کسانی هستیم که در کشورهای عربی با غزه ابراز همدردی می‌کنند.

برخی از رژیم‌های عربی کسانی را که با مردم فلسطین و مجاهدین آنها همدردی می کنند با زندان، جریمه نقدی، شکنجه و گاهی تبعید مجازات می کنند.

رهبر انصارالله ادامه داد: در حالی که برخی حکام عرب با رژیم اشغالگر تجارت می‌کنند، دولت کلمبیا ارسال ذغال سنگ به اسرائیل را ممنوع اعلام کرد. سهل‌انگاری و عدم یاری فلسطین یک خطر برای تمام امت است.

سید عبدالملک الحوثی اضافه کرد: جبهه‌های یاری غزه از جمله جبهه جنوب لبنان کماکان فعال است و دشمن صهیونیستی در انتظار پاسخ حزب‌الله و ایران است.

وی تأکید کرد پاسخ همه جبهه مقاومت در راه است، کما اینکه یمن در طول هفته جاری به‌وسیله 21 موشک بالستیک بالدار، شهپاد و پهپاد عملیات‌هایی را انجام داد.

رهبر انصارالله افزود: دشمن آمریکایی در هفته جاری 5 حمله به منطقه الحدیده انجام داد و فعالیت‌های مردم یمن در حمایت از غزه همچنان ادامه دارد و آسیبی ندیده است.

منبع: ایرنا