کامالا هریس در سخنانی در آخرین شب مجمع ملی دموکرات‌ها در شهر شیکاگو نامزدی حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رسما پذیرفت.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا، در جریان این سخنرانی خود در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها (DNC) هم‌چنین گفت که اگر رهبر بعدی کشور شود، در کنار اوکراین و ناتو خواهد ماند. هریس گفت: «به عنوان رئیس جمهور، من با قدرت در کنار اوکراین و متحدانمان در ناتو خواهم ایستاد.»

او در سخنرانی‌اش همچنین اشاره کرد که هر کاری «لازم باشد» در برابر آنچه «تهدید ایران» خواند، انجام خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، هریس اعلام کرد که اگر به عنوان رهبر بعدی کشور انتخاب شود، مطمئن خواهد شد که واشنگتن کشنده‌ترین نیروی جنگی در جهان را دارد. او گفت: «به عنوان فرمانده کل قوا، من تضمین خواهم کرد که آمریکا همیشه قوی‌ترین و کشنده‌ترین نیروی جنگی در جهان را داشته باشد.»

معاون کنونی جو بایدن در این سخنرانی درباره زندگی شخصی و رشد خود به عنوان فرزند مهاجران هندی و جامائیکایی در کالیفرنیا صحبت کرد.

او گفت: «حوادثی که در چند هفته گذشته مرا به این نقطه رساند بدون شک غیرمنتظره بود. اما من با سفرهای نامحتمل غریبه نیستم.»

هریس همچنین درباره دلایل روی آوردن به حرفه وکالت و کار کردن به عنوان دادستان اشاره کرد.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: «در این انتخابات، کشور ما یک فرصت ارزشمند برای عبور از تلخی‌ها، بدبینی‌ها و نبردهای تفرقه‌انگیز گذشته دارد؛ فرصتی برای ترسیم مسیر تازه‌ای رو به جلو. نه به عنوان یک حزب یا جناح، بلکه به عنوان مردم آمریکا.»

او هم مثل تیم والز، یار انتخاباتی خود که یک شب پیشتر سخنرانی کرد، به «پروژه ۲۰۲۵» که یک گروه محافظه‌کار به عنوان دستور کار دور دوم ریاست جمهوری دونالد ترامپ تهیه کرده حمله کرد. یکی از اهدف این پروژه حذف وزارت آموزش است، اما دونالد ترامپ از آن فاصله گرفته است.

هریس گفت: «ما می‌دانیم که دور دوم ریاست جمهوری ترامپ چگونه خواهد بود. همه‌اش در پروژه ۲۰۲۵ آمده است... ترامپ از خیلی جهات آدمی غیرجدی است. اما پیامدهای فرستادن دوباره او به کاخ سفید به شدت جدی است.»

او هم‌چنین به شدت از حوادث ششم ژانویه ۲۰۲۱ زمانی که طرفداران ترامپ به کنگره یورش بردند تا مانع تایید نتیجه انتخابات به نفع جو بایدن شوند، انتقاد کرد.

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ساختن یک طبقه متوسط قوی را از دستورهای مهم کار خود در صورت پیروزی برشمرد که معمولا یکی از شعارهای دموکرات‌ها در انتخابات است.

هریس حین انتقاد از سیاست خارجی دونالد ترامپ در اشاره به ایران گفت: «من این را می‌دانم، من هرگز در انجام هیچ کاری که برای دفاع از نیروهایمان و منافع‌مان علیه ایران لازم است تردید نخواهم کرد.»

وی افزود: «من با دیکتاتورهایی مثل کیم جونگ اون که آرزوی پیروزی ترامپ را دارند گرم نمی‌گیرم. چون آنها می‌دانند که می‌توانند راحت با چاپلوسی در او نفوذ کنند. آنها می‌دانند که ترامپ مستبدان را پاسخگو نخواهد کرد چون خود می‌خواهد یک مستبد باشد.»

منبع: ایسنا