سرپرست معاونت توسعه حمل‌ و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در مورد آخرین وضعیت نصب جایگاه‌های شارژ خودروی برقی در تهران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ ولی نجاتی درباره آخرین وضعیت نصب جایگاه‌های شارژ خودوری برقی در تهران با بیان اینکه حدود ۷۸ دستگاه در قالب ۱۶ جایگاه در شهر تهران نصب شده است که حدود ۷۰ درصد راه اندازی شدند، گفت: برای پروژه‌های آتی در حوزه برقی سازی یک مطالعه‌ای در سطح شهر تهران در حال انجام است که حدود ۱۴۴ دستگاه دیگر در ۲۴ نقطه نصب شود که این دستگاه‌های شارژ هم به خودروهای حمل ونقل عمومی اعم از تاکسی و اتوبوس و هم خودروی شخصی برقی رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده ظرف یک ماه آتی ۷۸ دستگاه به طور کامل راه اندازی می شود، تصریح کرد: برای نصب دستگاه‌های بعدی در حال جانمایی فضای استقرار هستیم و به محض جانمایی، دستگاه‌ها در محل نصب می‌شود.

نجاتی در مورد محل‌های نصب دستگاه‌های شارژ برقی با تأکید بر اینکه دو مدل دستگاه شارژ برق داریم، گفت: یک مدل شارژ «کند» و دیگری دستگاه شارژ سریع هستند که دستگاه شارژ «تند» از آنجایی که یک زمان ۴۵ دقیقه‌ای برای شارژ نیاز دارد، معمولا در مکان‌هایی قرار داده شد که دسترسی حمل و نقل اعم از تاکسی و اتوبوس به این ظرفیت بیشتر باشد به عنوان مثال در میدان آزادی،‌ خیابان انقلاب،‌ میدان ولیعصر و... دستگاه‌های شارژ سریع نصب شده است؛ اما دستگاه‌های شارژ «کند» را عمدتا در مکانهایی که توقف خودرو حدود ۶ تا ۷ ساعت است همچون پارکینگ‌های عمومی نصب کردیم چراکه خودرو در زمان توقف می‌تواند شارژ شود.

سرپرست معاونت توسعه حمل‌ونقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با تأکید بر اینکه سعی کردیم این ایستگاه‌ها در سامانه‌های جدید و در سامانه‌های اتوبوس و پایانه‌ها باشد، در مورد تأمین برق این ایستگاها، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سعی کردیم تأمین برق برای ایستگاه‌ها عمدتا در زمان غیر پیک انجام شود و اینکه این سیستم‌ها آنقدر تاثیرگذاری بر شبکه برق ندارد؛ چراکه میزان مگاوات کمی لازم دارد.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه موتورسیکلت چون مدل برقی سازی آن متفاوت است در صدد طراحی متفاوت جایگاه‌های شارژ هستیم، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به دنبال سوآپ باطری(تعویضی) با تبادل و جابجایی باطری می‌توانیم به آنها کمک کنیم؛ اما لازم است که تعداد موتورسیکلت‌های برقی در شهر افزایش یابد.

منبع: ایسنا