دونالد ترامپ اعلام کرده که در حال راه‌اندازی یک پلتفرم ارز دیجیتال با نام The DeFiant Ones مبتنی بر تکنولوژی مالی غیرمتمرکز (DeFi) است.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از تک‌ناک،ترامپ و پسرانش بر این باورند که این تکنولوژی می‌تواند دسترسی به خدمات مالی را برای افرادی که توسط نهادهای مالی سنتی پذیرفته نمی‌شوند، بهبود بخشد. این ابتکار عمل جدید برای استفاده از تکنولوژی برای پیشبرد فرصت‌های مالی در نظر گرفته شده است

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، در روز پنجشنبه از راه‌اندازی یک پلتفرم ارز دیجیتال جدید خبر داد. این اعلامیه در یک پست در شبکه اجتماعی Truth Social منتشر شد که جزئیات کمی را ارائه داد، اما ترامپ و پسرانش اشاره کرده‌اند که این پلتفرم به جوامع بدون دسترسی به خدمات بانکی و کمتر برخوردار اختصاص خواهد داشت.

ترامپ در پست خود نوشت: «برای مدت طولانی، شهروندان عادی آمریکا تحت فشار بانک‌های بزرگ و نخبگان مالی قرار گرفته‌اند. اکنون زمان آن است که با هم متحد شویم و مقاومت کنیم. #BeDefiant».

نام این پلتفرم، The DeFiant Ones، به نوعی به مفهوم “مالی غیرمتمرکز” اشاره دارد.پست ترامپ در شبکه Truth Social، کاربران را به یک کانال Telegram برای این پلتفرم هدایت می‌کند که هنوز به طور رسمی منتشر نشده است. پست‌های این کانال از ۱۵ اوت آغاز شده و آن را “تنها کانال رسمی Telegram برای پروژه Trump DeFi” معرفی کرده‌اند.

با این حال، هنوز جزئیاتی درباره محتوای این پروژه یا نوع خدمات آن، نظیر اینکه آیا این یک سازمان خودمختار غیرمتمرکز، یک کوین، یک بازار معاملاتی یا یک وبلاگ ارز دیجیتال است، منتشر نشده است.

در ماه ژوئیه، شرکت AMG Software Solutions برای اصطلاحات “Be DeFiant”، “World Liberty” و “World Liberty Financial” درخواست ثبت علائم تجاری ارائه داده است. این شرکت قصد دارد از علامت تجاری World Liberty Financial برای ارائه اطلاعات مالی در زمینه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) استفاده کند.

در مصاحبه‌های اخیر، پسران ترامپ، دونالد جونیور و اریک ترامپ، اشاره کرده‌اند که این پروژه می‌تواند به جوامع کمتر برخوردار خدمت‌رسانی کند. اریک ترامپ در مصاحبه‌ای با New York Post گفت: «در حال حاضر بیش از نیمی از مردم این کشور نمی‌توانند به خدمات بانکی دسترسی داشته باشند. این بدان معناست که آن‌ها از دریافت وام از بسیاری از موسسات بانکی رد خواهند شد. اما با استفاده از این فناوری، آن‌ها می‌توانند تقریباً بلافاصله بر اساس الگوریتم‌های ریاضی، و نه سیاست‌های بانکی، تایید یا رد شوند. در این حالت، پول می‌تواند در عرض چند دقیقه و نه ماه‌ها به حساب آن‌ها واریز شود.»

این اقدام جدید ترامپ در حوزه ارز دیجیتال ، اولین فعالیت او در این زمینه نیست. او امسال سخنران اصلی کنفرانس بیت کوین در نشویل، تنسی بود و در این کنفرانس وعده داد که گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار را که از مخالفان اصلی ارز دیجیتال است، برکنار خواهد کرد.

ترامپ در افشای مالی اخیر خود اعلام کرده که بین ۱ تا ۵ میلیون دلار در قالب یک “کلید مجازی اتریوم” در اختیار دارد. همچنین، او از فروش سه مجموعه NFT خود مبلغ 7.2 میلیون دلار کسب کرده است. اما این توکن‌ها بلافاصله پس از خرید ارزش خود را از دست دادند و حجم معاملات آن‌ها تا آوریل امسال ۹۹ درصد کاهش یافته است.

این پلتفرم جدید رمزارز ترامپ در شرایطی راه‌اندازی می‌شود که بسیاری از کارشناسان و نهادهای مالی به چالش‌های مربوط به استفاده از ارزهای دیجیتال در جوامع کمتر برخوردار اشاره کرده‌اند. گزارشی از مرکز پیشرفت آمریکایی (CAP) نشان می‌دهد که هیچ شواهدی مبنی بر ارزان‌تر بودن تراکنش‌های ارز دیجیتال نسبت به تراکنش‌های مالی سنتی وجود ندارد. این گزارش همچنین هشدار می‌دهد که تشویق افراد کم‌درآمد به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های پرریسک مانند ارزهای دیجیتال، ممکن است به ضرر آن‌ها تمام شود.