وزیر امور خارجه با بیان اینکه جز منافع ملی ایران و عزت جمهوری اسلامی به هیچ چیز دیگری نخواهیم اندیشید، گفت: همه ظرفیت خود را در حمایت از محور مقاومت و مردم فلسطین و به ویژه غزه به کار خواهیم بست.

به گزارش همشهری‌آنلاین، عباس عراقچی در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور بر سر مزار شهید امیرعبداللهیان و دیگر شهدا اظهار داشت: ‌بر خود واجب می‌دانستم قبل از آنکه وارد دفترم در وزارت خارجه بشوم با شهید امیرعبداللهیان تجدید عهد بکنم؛‌ فقدان شهید امیرعبداللهیان را یک خسارتی برای وزارت خارجه می‌دانم‌ و مطمئنم مثل زمانی که شهید امیرعبداللهیان در وزارت خارجه بودند حتما متوجه وزارت خارجه هستند و ما را دعا خواهند کرد.

‌وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه جز منافع ملی ایران و عزت جمهوری اسلامی به هیچ چیز دیگری نخواهیم اندیشید، افزود: همه ظرفیت خود را در حمایت از محور مقاومت و مردم فلسطین و به ویژه غزه به کار خواهیم بست و مطمئنا بحث مقاومت یکی از پایه‌های سیاست خارجی ایران بوده و خواهد بود و پیوند ما با محور مقاومت یک پیوند بنیادین است.

‌عراقچی با بیان اینکه در هماهنگی کامل با نیروهای مسلح هستیم چرا که دیپلماسی مکمل میدان و میدان مکمل دیپلماسی است، تصریح کرد: در انتقام از صهیونیست‌ها پیوند میان دیپلماسی و میدان به طور خیلی روشن خود را نشان می‌دهد.

‌وی با بیان اینکه شهید امیرعبداللهیان در پیوند میدان و دیپلماسی خیلی تلاش کرد و عملیات وعده صادق یکی از نمونه‌های بسیار بسیار هماهنگی کامل میدان و دیپلماسی بود، خاطرنشان کرد: این بار هم همین طور خواهد بود و ما در هماهنگی کامل با نیروهای مسلح هستیم.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه دیپلماسی مکمل میدان و میدان مکمل دیپلماسی است، اضافه کرد: ‌قطعا با هم حرکت خواهیم کرد به طوری منابع ملی کشور و امنیت کامل کشور و عزت کشور به طور کامل محقق شود.

عراقچی در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه در زمینه برجام، مذاکرات مربوط به رفع تحریم‌ها را دنبال خواهیم کرد تا از مسیرهای عزتمندانه و شرفمندانه اجرا شود، افزود: در خصوص مذاکرات برجام نه عجله‌ای داریم و نه تاخیر بی‌جهتی صورت خواهد گرفت و مشورت ‌ها طرف‌های مختلف انجام خواهد شد.

وزیر امور خارجه در ادامه در خصوص ارتباط با کشورهای همسایه گفت: منطقه پیرامونی در اولویت ما قرار داره همانگونه که در گذشته و در دولت آیت الله شهید رئیسی گسترش بیشتری پیدا کرد و در دولت چهاردهم نیز به همین ترتیب خواهد بود.

منبع: تسنیم