گردهمایی ملی چهار روزه حزب دموکرات به دستگیری حداقل 74 فعال حقوق بشر حامی فلسطین منجر شده است.

گروه دیپلماتیک – همشهری آنلاین: در حالی که نمایندگان طرفدار فلسطین از صحبت کردن در شورای ملی حزب دموکرات محروم شدند، ایلهان عمر دولت آمریکا را به دلیل حمایت ظاهری از آتش بس و در عین حال ادامه دادن به ارسال سلاح به سرزمین‌های اشغالی سرزنش کرد.

گردهمایی ملی چهار روزه حزب دموکرات که پنجشنبه با سخنرانی کامالا هریس کاندیدای این حزب در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا به پایان رسید، به دستگیری حداقل 74 فعال حقوق بشر حامی فلسطین منجر شد.

در طول برگزاری گردهمایی ملی حزب دموکرات، شهر شیکاگو شاهد چندین تظاهرات فعالان طرفدار فلسطین بود، از جمله تظاهرات در مقابل کنسولگری رژیم صهیونیستی که در آن هزاران معترض گرد هم آمدند تا پایان حمایت آمریکا از جنگ صهیونیست‌ها در نوار غزه را مطالبه کنند.

به‌گفته پلیس شیکاگو، حداقل 4 نفر از ده‌ها فعال حقوق بشری که بازداشت شده‌اند به خاطر مشکلات دارویی به بیمارستان منتقل شده‌اند.

تارنمای فلسطینی کرونیکل نوشته، پس از آنکه نمایندگان آمریکایی طرفدار فلسطین از صحبت کردن در شورای ملی حزب دموکرات محروم شدند، یک تحصن را در محوطه خارج از گردهمایی آغاز کرده و خواستار این بودند که یک سخنران آمریکایی-فلسطینی اجازه پیدا کند تا از نسل کشی غزه در این مراسم سخن بگوید.

برنی سندرز سناتور آمریکایی در حاشیه گردهمایی ملی حزب دموکرات گفته است: «ما باید به این جنگ وحشتناک در غزه پایان دهیم. ما خواهان یک آتش بس فوری هستیم.»