مسابقات مقدماتی پنج وزن دوم رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان پیگیری شد و ۲ نماینده ایران به فینال این رقابت‌ها راه پیدا کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، مسابقات پنج وزن دوم رقابت‌های کشتی آزادن نوجوانان قهرمانی جهان از صبح امروز در شهر امان پایتخت اردن در حال برگزاری است.

در پایان مسابقات مقدماتی پنج وزن دوم، امیرعباس رمضانی در وزن ۴۵ کیلوگرم و ابوالفضل شمسی‌پور در وزن ۷۱ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند. امیررضا علیپور در وزن ۹۲ کیلوگرم راهی دیدار رده‌بندی شد و اهورا خاطری در وزن ۶۰ کیلوگرم نیز در گروه بازنده‌ها حضور دارد. سام ارشد در وزن ۵۱ کیلوگرم نیز از دور رقابت‌ها کنار رفت.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۴۵ کیلوگرم امیرعباس رمضانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر و ضربه فنی لئون مانوف از مقدونیه را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۴ بکزاد امانگلدی از قزاقستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. رمضانی در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۲ راوان حسن زاده از آذربایجان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار به مصاف ساموئل سانچز از آمریکا می‌رود.

در وزن ۵۱ کیلوگرم سام ارشد پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۴ مغلوب موحامد اسماعیل اف از آذربایجان شد و با توجه به شکست حریفش در مقابل حریف قرقیزستانی، ارشد از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۶۰ کیلوگرم اهورا خاطری در دور نخست با نتیجه ۵ بر ۱ خدابردی تورگونوف از ازبکستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر صفر عبدالرحمن مرافی از اردن را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب حسین اسماعیل اف از آذربایجان شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت. خاطری در این گروه ابتدا به مصاف دانوش جوکار از انگلستان می رود و در صورت گذر از این حریف، به دیدار رده بندی راه خواهد یافت تا مقابل هایک آوانسیان از ارمنستان قرار بگیرد.

در وزن ۷۱ کیلوگرم ابوالفضل شمسی پور پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل فاتح آیدین از ترکیه به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۷ بر صفر کاوایران وازکوئز از پورتوریکو را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. شمسی پور در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۱ مارک لاپوسا از مجارستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار به مصاف مانوئول واگین از آلمان می‌رود.

در وزن ۹۲ کیلوگرم امیررضا علیپور در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر بیلال زوربا از ترکیه را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۳ یوسف سلیمان از مجارستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۵ بر ۱ سانی از هند را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. علیپور در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۴ مغلوب رودیون ساناکویف از روسیه شد و به دیدار رده‌بندی رفت.

مسابقات رده‌بندی و فینال اوزان فوق عصر فردا برگزار می شود.

منبع: ایرنا