رفتن به تفرجگاه‌ها و فضاهای خنک شهر می‌تواند گزینه مناسبی برای پر کردن اوقات فراغت و تعطیلات آخر هفته باشد.

همشهری: یکی از بوستان‌های پرطرفدار شمال شهر تهران، بوستان ساحلی دارآباد است. در نمای ورودی بوستان، نمادی از قوس تخم‌مرغی می‌بینید که با الهام از معماری سنتی ایرانی ساخته شده است. اما مهم‌ترین ویژگی این بوستان ساحلی عبور رودخانه دارآباد از وسط آن است که آن را به ۲ بخش شرقی و غربی تقسیم کرده. وجود این رودخانه در دل پارک موجب کاهش چند درجه‌ای دما در این محدوده شده به‌طوری که به محض ورود به بوستان اختلاف دما را احساس می‌کنید. فضاسازی و ساخت دیوارهای سنگی، عبور این رودخانه از دل بوستان را چشم‌نوازتر کرده است. برای رفتن به طرف دیگر رودخانه می‌توانید از پل فلزی بزرگی که شکل قوسی هلالی دارد گذر کنید. این پل که به سبک سی و سه پل اصفهان ساخته شده، لوکیشن مناسبی برای عکاسی است.

مراقب کودکان و سالمندان باشید

امکانات متعدد بوستان ازجمله آلاچیق‌های مناسب، زمین چمن مصنوعی، وسایل ورزشی، خانه سلامت، دارالقرآن کریم، نمازخانه، کتابخانه‌ عمومی، اتاق و زمین بازی کودک محیط مناسبی برای تفریح و پیک‌نیک خانوادگی فراهم کرده است. هر چند اطراف رودخانه نرده‌کشی و حفاظ دارد، اما در بازدیدهای خانوادگی مراقب خردسالان و کودکان باشید. همچنین شیب نسبتا تند این بوستان ممکن است سالمندان را زود خسته کند. با همه این ویژگی‌ها، این بوستان بسیار پرطرفدار است و در روزهای تعطیل آلاچیق‌ها خیلی زود پر می‌شوند، پس بهتر است یک سایه‌بان برای ساعت‌های آفتابی همراه داشته باشید. خیابان‌های اطراف این بوستان عرض کمی‌داشته و در حال حاضر به‌دلیل احداث ساختمان‌های بلند مرتبه در این منطقه، کمبود پارکینگ بیشتر به چشم می‌خورد. یکی از گزینه‌های مطرح برای گردشگران، پارک اتومبیل در حاشیه خیابان پورابتهاج و طی بقیه مسیر به‌صورت پیاده است.

نشانی: انتهای خیابان پورابتهاج (دارآباد)، خیابان شهید اسماعیل هاشمی

معرفی:‌ این بوستان ۵/۳ هکتاری که در ارتفاعی پایین‌تر از خیابان‌های اطراف خود واقع شده احساس حضور در دره را به بازدیدکننده القا می‌کند.

منبع: روزنامه همشهری