اگر آنگونه که تحلیل‌ها نشان می‌دهد، زمان تغییر سیاست فدرال رزرو در نرخ بهره فرارسیده باشد؛ بالاخره انتظار بازارهای طلا و رمزارز به پایان خواهد رسید و یک ریسک بزرگ؛ یعنی افزایش مداوم نرخ بهره در آمریکا از سر این بازارها رفع خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، روز گذشته رمزارزها بازدهی خود را افزایش دادند و بیت‌کوین برای نخستین بار از اوایل‌ماه آگوست به بالای ۶۴ هزار دلار رسید این صعود حاصل نخستین سیگنال‌های کاهش نرخ بهره فدرال رزرو بود که قرار است درماه سپتامبر اجرا شود.

فدرال رزرو مدتهاست که تغییر سیاست نرخ بهره را بررسی می کند و به همین واسطه در محدوده برگزاری جلسات این نهاد، بازارهای طلا و رمزارز با نوسان قیمت نسبتا شدیدی مواجه می‌شوند؛ حالا اما، تحلیل‌ها حاکی از این است که زمان این تغییر بزرگ فرارسیده و به زودی کاهش نرخ بهره در آمریکا عملی خواهد شد که در این صورت، سایه یک ریسک بزرگ از سر این بازارها برداشته خواهد شد.

لغو و تعویق پروازها در سرزمین‌های اشغالی

تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به‌دنبال حمله حزب‌الله با وجود از سر گرفته شدن کار فرودگاه بن گوریون ده‌ها پرواز در این رژیم لغو شدند یا به تعویق افتادند.

بدهی‌های آمریکا و اروپا بمب ساعتی است

کارین کلرساتر وزیر دارایی سوئیس با ابراز نگرانی شدید درباره افزایش سطح بدهی در ایالات متحده و اروپا، آن را بمب ساعتی توصیف کرد که می‌تواند ثبات مالی جهانی را تهدید کند.

افزایش ۱۰ درصدی قبوض برق انگلیسی‌ها در پاییز

سازمان تنظیم‌کننده قیمت انرژی در انگلیس از اکتبر امسال هزینه برق خانواده‌های انگلیسی را ۱۰ درصد گران می‌کند.

نرخ بیکاری چندین اقتصاد پیشرفته افزایش یافته است

مؤسسه رتبه‌بندی فیچ در گزارشی اعلام کرده نرخ بیکاری در آمریکا، انگلیس، کانادا، آلمان، استرالیا و سوئیس طی ۶‌ماه گذشته افزایش یافته است.

افزایش صادرات گاز آذربایجان

جمهوری آذربایجان امسال صادرات گاز خود را بیش از ۱۰ درصد افزایش می‌دهد اما در اجرای تعهد برای دو برابر کردن صادرات به اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۲۷، با چالش‌هایی روبه‌روست.

لبخند اقتصاد آلمان به رکود

یک نظرسنجی نشان داد که فعالیت تجاری آلمان درماه اگوست برای دومین‌ماه متوالی و بیش از حد انتظار کاهش یافت.

منبع: روزنامه همشهری