تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳

این روزها اگرچه مشغله‌های زندگی فرصتی برای نگاه عمیق به شهر نمی‌گذارد، اما درهر گوشه‌ای از شهر شاهد پیشرفت‌ها و توسعه یافتگی‌هایی هستیم که نتیجه عملکرد مثبت مدیریت شهری به شهروندان پایتخت‌نشین در مناطق است. اقداماتی که زندگی با توسعه و پیشرفت را به همراه دارد.

همشهری - سعیده مرادی: خلاصه اخبار مناطق ۱۲ تا ۲۲ را اینجا خبوانید.

منطقه۱۲

۲۰تن لکه‌گیری آسفالت، ۱۵۰مترمربع پیاده‌روسازی و همسطح‌سازی‌ دریچه فاضلاب، مرمت مسیرهای ویلچر در رفیوژ میانی خیابان ۱۷شهریور به همراه رفع نقص و بهسازی بیش از ۱۰ایستگاه اتوبوس انجام شده است.

منطقه۱۳

علاوه بر نصب و جانمایی حدود ۴کیلومتر نیوجرسی در بزرگراه شهید یاسینی، ساخت چند پهلوگاه، نصب تابلو و تجهیزات ترافیکی، عملیات تراش و روکش آسفالت اجرا شد.

منطقه۱۴

طرح الگوی خدمت در خیابان‌های نبرد، ابوذر، مخبر شمالی و جنوبی، آیت‌الله سعیدی و شکوفه در حال اجراست. در این محورها، اقدامات مختلفی ازجمله پیاده‌روسازی، نهرسازی، آسفالت، نورپردازی، رنگ‌آمیزی و... انجام می‌شود.

منطقه۱۵

۷۰نیروی خدمات شهری منطقه با بهره‌گیری ماشین‌آلات و تجهیزات لازم به‌صورت ۲نوبتی، مسیر قدمگاه زائران حسینی در مرز شلمچه و مسیر بصره را پاکسازی کردند.

منطقه۱۶

پس از ۲۰سال گود رهاشده فهیم‌آباد به مساحت ۴۰۰مترمربع که جزو املاک شهرداری و به‌صورت غیرقانونی در تملک غیرقرار گرفته بود؛ ایمن‌سازی و به اراضی شهری افزوده شد.

منطقه۱۷

نهرهای فرسوده خیابان اقتصادی و معابر فرعی آن به طول۹۵۰متر جمع‌آوری شد. همچنین در این معابر روکش دستی آسفالت با حدود ۱۳۵تن آسفالت انجام می‌شود.

منطقه ۱۸

اقدامات مختلفی ازجمله پاکسازی نهرها و مسیل‌ها، جمع‌آوری پسماندها، شست‌وشو و پاکسازی تابلوها، عرشه پل‌های هوایی عابر پیاده، ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی، باز پیرایی جداره‌های بدمنظر در بزرگراه آیت‌الله سعیدی اجرا می‌شود.

منطقه۱۹

سرویس بهداشتی بوستان‌های ۲۲بهمن، دانش‌آموز، شقایق، گلستان، الهی، بهار، مطهری، کاظمی، باکری، الجواد، شهدای نعمت‌آباد با اجرای عملیات عمرانی به شبکه اگوی شهری متصل شدند.

منطقه۲۰

توقفگاه منطقه۶ اتوبوسرانی به سوله ورزشی تبدیل می‌شود. با امضای تفاهمنامه همکاری شهرداری منطقه۲۰ و شرکت واحد اتوبوسرانی این سوله به مساحت ۲۰۶۰مترمربع در سه‌راه ورامین آزادسازی شد.

منطقه۲۱

حدود ۹۸۰متر کانیو، نهر، دیوار حائل بتنی، ۱۸هزار مترمربع زیرسازی و روسازی در پروژه احداث خیابان آذر۲ انجام شد.

منطقه۲۲

به‌منظور ارتقای ضریب ایمنی معابر، عملیات ساخت نهر روسی و کانیو در شهرک چشمه انجام شد. همچنین ۸۰ تابلوی خطرنما در بزرگراه شهید خرازی نصب شد.

منبع: روزنامه همشهری