یک برج مسکونی در ساراتوف روسیه هدف پهیاد اوکراینی قرار گرفت و قسمتی از آن آسیب دید.

به گزارش همشهری آنلاین، اوکراین اوایل امروز –دوشنبه– با ده‌ها پهپاد انتحاری حملاتی را به منطقه «ساراتوف» واقع در خاک روسیه انجام داد که با پاسخ مناسب پدافند هوایی این کشور مواجه شد.

وزارت دفاع روسیه از حملات پهپادی گسترده و ناکام اوکراینی‌ها خبر داد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پدافند هوایی روسیه ۲۰ پهپاد اوکراینی را بر فراز روسیه از جمله ۹ پهپاد بر فراز منطقه ساراتوف را منهدم کرده است.»

راشا تودی به نقل از «رومن بوسارگین» فرماندار ساراتوف گزارش داد: «پدافند هوایی روسیه به این حملات پاسخ داد اما سقوط قطعات این پهپادها به خانه‌های شهرهای ساراتوف و انگلس برخورد کرد.»

خبرگزاری ریا روسیه هم گزارش داد، محدودیت‌های موقت در ترافیک هوایی در منطقه ساراتوف واقع در غرب این کشور اجرایی شده‌ است.

همچنین پهپادهای کامیکازه (انتحاری) اوکراین اوایل امروز به ساختمان‌های مسکونی بلندی در منطقه «ساراتوف» روسیه اصابت کرده و در پی آن محدودیت‌ تردد هوایی در منطقه مذکور واقع در غرب روسیه اعمال شده است.

علاوه بر این، مقام‌های اوبلاست تولا در غرب روسیه از حملات پهپادی ناکام خبر داده و گفتند ۳ هواپیمای بدون سرنشین نیروهای مسلح اوکراین در حریم هوایی این منطقه ساقط شد و هیچ تلفات یا خرابی‌ بر جای نگذاشت.

ویدیویی که در تلگرام منتشر شده، لحظه برخورد این پهپاد به بلوک آپارتمانی ۳۸ طبقه‌ای واقع در ساراتوف، شهری با ۹۵۰ هزار نفر جمعیت در غرب روسیه را نشان می‌دهد.

اسپوتنیک طبق اطلاعیه وزارت بهداشت منطقه «ساراتوف» گزارش کرد که در نتیجه حملات پهپادی اوکراین، چهار نفر زخمی شدند که از میان آنها یک زن در «شرایط وخیمی» در بیمارستان بستری است.

این وزارتخانه در ادامه بیانیه‌اش افزود: «یک زن در شرایط وخیم در یکی از بیمارستان‌های شهر ساراتوف بستری شده است. سه مجروح دیگر در همان محل حادثه تحت مراقبت فوری قرار گرفتند.»

خبرگزاری رویترز هم گزارش داد: «روسیه یک پایگاه نظامی بمب‌افکن راهبردی در انگلس دارد که اوکراین از زمانی که مسکو عملیات خود را در فوریه ۲۰۲۲ آغاز کرد، بارها به آن حمله کرده است. هیچ اطلاعات فوری در مورد خسارات وارد شده به این پایگاه یا مقیاس حمله اوکراین به این منطقه که چند صد کیلومتر با مرز اوکراین فاصله دارد، منتشر نشده است.»

این حملات پهپادی اوکراین تقریبا ۳ هفته پس از آن صورت گرفته که ارتش این کشور حملات غیرمنتظره‌ای را به منطقه «کورسک» روسیه انجام داده است. البته گزارش وزارت دفاع روسیه حاکی از آن است که نیروهای اوکراینی در مناطق روسیه پاکسازی شده‌اند و از طرف دیگر نیروهای مسلح این کشور طی چند روز اخیر پیشروی‌هایی را در دونتسک داشته‌اند.

هم‌چنین اوکراین هفته گذشته حملات پهپادی خود را به سمت مسکو، پایتخت روسیه انجام داد اما شهردار مسکو روز چهارشنبه از خنثی‌سازی یکی از بزرگ‌ترین حملات پهپادی اوکراین علیه این شهر با ساقط کردن ۱۱ پهپاد توسط پدافند هوایی روسیه خبر داد.

اوکراین هنوز هیچ واکنش فوری به حمله پهپادی به منطقه «ساراتوف» روسیه نشان نداده است.

تصاویری از لحظه اصابت پهپاد و خسارت های وارده به این برج بعد از اصابت را ببینید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان