در تیم منتخب هفته دوم سپاهان بیش از سایر مدعیان بازیکن داشت اما بهترین بازیکن هفته رامین رضاییان بود که گل‌های استقلال را زد.

همشهری آنلاین- تیم منتخب هفته دوم لیگ برتر در سایت متریکا با حضور بازیکنانی از 8تیم محتلف شکل گرفت و پراکندگی بازیکنان از هفته گذشته هم بیشتر بود. 3تیم سپاهان، آلومینیوم و گل‌گهر هر کدام 2بازیکن در تیم منتخب هفته داشتند و جالب این بود که از بین این 3تیم، آلومینیوم نتوانست حریفش را شکست دهد و با تساوی یک بر یک این هفته را به پایان رساند. آلومینیوم در زمین خودش با تیم نساجی به تساوی یک بر یک رسید اما یک مدافع و یک هافبک این تیم جزو منتخبان هفته بودند، در حالی که نساجی هیچ بازیکنی در تیم منتخب نداشت. از بازی بزرگ هفته یعنی پرسپولیس و تراکتور نیز یک بازیکن از هر تیم انتخاب شدند که هر دوی آنها از خارجی‌های این بازی بودند. جالب است که پرسپولیس طی 2هفته 2بازیکن در تیم منتخب داشته که خارجی‌های تازه‌وارد این تیم یعنی ایوب العملود و الکسی گوندوز بوده‌اند. رامین رضاییان هم بعد از اینکه هفته گذشته پشت سر العملود ماند و به تیم منتخب نرسید این هفته با گل کردن 2پنالتی وارد تیم هفته شد.

بهترین گلر؛ الکسی گوندوز

الکسی گوندوز فقط 2بازی فرصت می‌خواست تا خودش را در دل هواداران پرسپولیس جا کند. قرمزها دروازه‌بان شماره‌یک تیم ملی را از دست داده بودند و هر گلری را نمی‌توانستند به جای او بپذیرند ولی حالا گوندوز را به عنوان جانشین بیرو پذیرفته‌اند، آن هم با وجود اینکه او قفط 44ثانیه بعد از ورودش به لیگ ایران گل خورده و بعد از 2بازی هنوز موفق به کلین‌شیت نشده است. دروازه‌بان الجزایری در جهنم تبریز یک بار مقابل ضربه سر شجاع خلیل‌زاده تسلیم شد اما در ادامه با سیوهای درخشانش اجازه نداد بازی 3 بر صفر یا 4 بر صفر شود تا قهرمان فصل گذشته بتواند در دقایق پایانی نتیجه را برگرداند. او با نمره 7.79 بهترین دروازه‌بان هفته دوم شد و البته بهترین نمایش یک دروازه‌بان را در 2هفته سپری‌شده از لیگ جاری ارائه کرد.

رامین آمد، حزباوی هم هست

رامین رضاییان از استقلال و امین حزباوی‌پور از سپاهان، 2مدافع سرشناسی هستند که به همراه 2مدافع کم‌نام‌ونشان خط دفاعی 4نفره تیم منتخب را تشکیل می‌دهند. رامین این هفته با 2ضربه پنالتی هر 2گل استقلال را به نام خودش ثبت کرد و البته 5پاس کلیدی هم داد تا به همراه ماشاریپوف از این لحاظ رکورددار بازی استقلال و ملوان باشد. او با نمره 7.90 بهترین بازیکن هفته دوم بود و پست دفاع راست را برخلاف هفته گذشته که به ایوب العملود باخته بود نصیب خودش کرد. در دفاع میانی امین حزباوی‌پور با گلی که برای سپاهان زد و نمره 7.87 (دومین نمره خوب هفته) به همراه مجید نصیری مدافع مس رفسنجان که در تساوی بدون گل با فولاد نمره 7.68 گرفته بود بهترین های هفته دوم شدند. دفاع چپ تیم منتخب هفته نیز بهرام گودرزی از آلومینیوم بود که پاس تنها گل تیمش را به عارف حاجی‌عیدی داد و با نمره 7.42 پست دفاع چپ را از آن خودش کرد.

گل‌سازان تراکتور و سپاهان

احمدرضا زنده‌روح از گل‌گهر سیرجان با نمره 7.78 بهترین هافبک هفته دوم بود. زنده‌روح در برتری 2 بر صفر تیمش نه گل زد و نه پاس گل داد اما با دقت پاس 84درصدی و 2پاس کلیدی نمایش قابل قبولی داشت و نمره‌ای بالاتر از سایر بازیکنان خط میانی گرفت. حتی بالاتر از هافبک‌های سرشناسی چون ریکاردو آلوز و محمد کریمی که آنها هم در تیم منتخب هفته قرار دارند. ریکاردو آلوز در بازی با پرسپولیس 3پاس کلیدی از جمله پاس تنها گل تراکتور را داد و نمره‌اش 7.69 بود. محمد کریمی، کاپیتان سپاهان نیز با 6پاس کلیدی و یک پاس گل به نمره 7.73 رسید و در کنار آلوز قرار گرفت. او پاس اولین گل سپاهان را با ضربه کرنر ارسال کرد و 6پاس کلیدی که در این مسابقه داد، یک آمار عالی و خیره‌کننده بود. دیگر هافبک تیم منتخب نیز عارف حاجی‌عیدی از آلومینیوم بود که گل تیمش را به نساجی زد و نمره 7.69 گرفت. گلی که باعث پیروزی آلومینیوم نشد اما هم گلزن و هم پاسور این گل به تیم منتخب هفته رسیدند.

بهترین با 4لمس توپ

مسعود زائر کاظمین، مهاجم تیم گل‌گهر این هفته فقط 60دقیقه بازی کرد اما در همان 60دقیقه با زدن اولین گل فصل گل‌گهر و پایه‌ریزی برد 2 بر صفر تیمش مقابل استقلال خوزستان به نمره 7.43 رسید و یکی از دو مهاجم برتر هفته شد. دیگر مهاجم برتر این هفته رضا غندی‌پور از ملوان بود که گل اول بازی با استقلال را زد و حرکت فریبنده‌اش روی گل اول بازی دل خیلی‌ها را برد. جالب اینکه غندی‌پور در این مسابقه فقط 4لمس توپ داشت! او 2بار شوت زد که یکی از آنها داخل چارچوب بود و تبدیل به گل شد و دقت پاس‌هایش هم صد درصد ثبت شد، یعنی 4 از 4! غندی‌پور که فصل گذشته در پیکان بازی می‌کرد و امسال به ملوان پیوسته در هفته اول یک پنالتی برای تیمش گرفت که باعث برتری یک بر صفر مقابل گل‌گهر شد و در هفته دوم نیز گل اول بازی را به استقلال زد و نمره 7.69 دریافت کرد.