سال‌ها تحقیق، توسعه و خدمات اختصاصی با هواپیمای بدون سرنشین باری سنگین FB۳ ما را به یک سیستم کامل هدایت کرده که قادر به دستیابی به بعضی از چالش‌برانگیزترین نقاط عطف در صنعت است.

همشهری آنلاین -یکتا فراهانی: در حال حاضر این امکان وجود دارد که قدرت و قابلیت‌های فوق‌العاده پهپادهای باری را تحت کنترل بگیرید. با ترکیبی بی‌نظیر از ظرفیت محموله و اندازه فشرده، FB۳ امکانات را برای کسب‌وکارها، جوامع، مؤسسات و هر کسی که آماده سفر لجستیکی است، دوباره تعریف کرده است.



هواپیمای بدون سرنشین جدید

پهپاد باری S-۷۶: UAC از هواپیمای بدون سرنشین جدید برای کاربردهای غیرنظامی و نظامی در مناطق دورافتاده رونمایی کرد.
در اولین روز از مجمع بین‌المللی نظامی - فنی ارتش-۲۰۲۴ که از ۱۲ تا ۱۴ آگوست ۲۰۲۴ در پایگاه هوایی کوبینکا برگزار می‌شود، شرکت هواپیمایی متحد UAC یک مدل کامل از هواپیما را ارائه کرد. S-۷۶ این پهباد یک سیستم حمل‌ونقل بدون سرنشین برای برخاستن و فرود عمودی با کاربردهای متعدد غیرنظامی و نظامی است.

روش مقرون‌به‌صرفه برای حمل بارهای کوچک

S-۷۶ که توسط دفتر طراحی سوخوی (بخشی از UAC) توسعه‌یافته، یک وسیله نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپاد) است که برای پاسخگویی به تقاضای بازار برای روشی مقرون‌به‌صرفه‌تر برای حمل‌ونقل محموله‌های با حجم متوسط ‌و کوچک از طریق هوا طراحی شده است.
پلت فرم بدون سرنشین UAC امکان تحویل بارهایی تا ۳۰۰ کیلوگرم را در مسافتی تا ۵۰۰ کیلومتر فراهم می‌آورد و می‌تواند فرصت‌های لجستیکی جدیدی را عمدتاً در مناطقی که دسترسی به آنها دشوار است، ارائه دهد. این وسیله نقلیه نیازی به مکان‌های آماده یا زیرساخت فرودگاه ندارد. به‌عبارت‌دیگر، این وسیله حمل‌ونقل راحت، سریع و کارآمد است.


بیشتر بخوانید:

تصاویری از رونمایی کره شمالی از دو پهپاد انتحاری جدید

تفاوت بین انبارداری و لجستیک چیست؟

توجه به نیاز نهادهای عمومی برای حمل‌ونقل

به گزارش Aviacionline این پروژه باهدف برآوردن نیازهای عمومی و شرکت های حمل و نقل خصوصی به عنوان یک توسعه فناوری با کاربرد دوگانه (مدنی و نظامی) است. این پهپاد قادر خواهد بود کارهای لجستیکی، تحقیقاتی، حمل‌ونقل کالا و غیره را حتی در سخت‌ترین مکان‌ها انجام دهد.
به گفته سایت UAC، پروژه S-۷۶ استقرار سیستم‌های حمل‌ونقل بدون سرنشین خودکار را در روسیه امکان‌پذیر می‌سازد که به لطف آن می‌توان حمل‌ونقل هوایی محموله را با صرفه‌جویی اقتصادی‌تر و با حداقل دخالت انسانی انجام داد.





مشخصات سیستم S-۷۶

S-۷۶ سیستمی است که شامل ناوگانی از هواپیماهای بدون سرنشین، یک مرکز کنترل عملیاتی واحد است که پهپادها را در یک فضای هوایی واحد ادغام می‌کند و با مشتریان نهایی و همچنین زیرساخت‌های زمینی و مناطق فرود تعامل دارد.
ابتدا، دو مدل پهپاد درحال‌توسعه هستند که خانواده S-۷۶ را تشکیل می‌دهند.

S-۷۶ بزرگ که قادر به حمل محموله تا ۳۰۰ کیلوگرم در مسافت حداکثر ۱۰۰۰ کیلومتری خواهد بود. S-۷۶ کوچک هم می تواند بارهایی تا ۵۰ کیلوگرم در مسافت ۴۰۰ کیلومتر را حمل کند. بی نیاز از دخالت اپراتور

توجه داشته باشیم برخاستن و پرواز در مسیر و فرود کاملاً خودکار و بدون دخالت مستقیم اپراتور انجام خواهد شد.

پروژه S-۷۶ در حال حاضر در مرحله آزمایش فناوری‌های کلیدی و راه‌حل‌های فنی اولیه است و اولین مرحله پرواز آزمایشی را برای تمرین حالت‌های برخاست عمودی، شناور و فرود پشت سر گذاشته است.