یک منبع یمنی در خصوص عملیات حمله به نفتکش SOUNION گفت که ناو اروپایی که برای نجات این نفتکش در دریای سرخ وارد عمل شده بود، با حمله قایق‌های انتحاری مجبور به ترک صحنه شد.

به گزارش همشهری آنلاین، نیروهای مسلح یمن شامگاه شنبه از هدف‌ قرار دادن نفتکش یونانی SOUNION در آب‌های دریای سرخ خبر داد، نفتکشی که در حال انتقال سوخت برای رژیم اسرائیل بود و اکنون در حال غرق شدن است.

اکنون یک منبع در نیروی دریایی یمن در گفت‌وگو با شبکه المسیره، جزئیات تازه‌ای از این عملیات را فاش کرد.

او گفت پس از اینکه کشتی یونانی مورد هدف قرار گرفت؛ دو قایق انتحاری نیز به سمت کشتی روانه شدند، اما ناو اروپایی مستقر در دریای سرخ (تحت عملیات آسپیدس) یکی از قایق‌ها را هدف قرار داد؛ پس از آن قایق دوم به سمت ناو اروپایی تغییر مسیر داد.

این منبع یمنی افزود: «خدمه ناو اروپایی پس از اینکه متوجه شدند خود مورد هدف قرار گرفته‌اند؛ به سرعت سرنشینان کشتی یونانی را سوار کرده و صحنه را ترک کردند».

او سپس به کشتی‌ها هشدار داد که نباید سیستم ناوبری خود را به هنگام عبور از دریای سرخ خاموش کنند، چرا که در این صورت مورد هدف قرار خواهند گرفت.

او گفت: «کشتی‌هایی که باید مورد هدف قرار بگیرند، مشخص هستند؛ چه سیستم ناوبری خود را خاموش کنند یا نکنند، باقی کشتی‌ها می‌توانند بدون مشکلی به مسیر خود ادامه دهند».

این منبع یمنی در ادامه گفت که نیروی دریایی یمن به تقویت توانایی‌های خود برای پشتیبانی از مردم غزه و دفاع از مردم یمن در برابر تجاوزات آمریکایی-انگلیسی ادامه خواهند داد.

در این راستا روزنامه انگلیسی تلگراف نیز روز یکشنبه در گزارشی در این باره نوشت: ائتلاف [آمریکایی] موسوم به «نگهبانان سعادت» دیگر حضور و بروزی در دریای سرخ ندارد و تنها کشتی‌های آسپیدس (عنوان مأموریت اتحادیه اروپا برای حفاظت از کشتی‌های باری در دریای سرخ) حضور دارند که آن‌ها نیز با مشکل پشتیبانی مواجه هستند.

تلگراف در خصوص کشتی سونیون نیز نوشت که تصمیم شرکت دلتا تانکرز برای عبور از دریای سرخ علی‌رغم اینکه کشتی‌های این شرکت تاکنون دو مرتبه مورد هدف قرار گرفته‌اند، احمقانه بود.

منبع: فارس