تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۶

سایت اقتصادی اسراییلی گلوبس اعلام کرد که مقابله اسرائیل با حزب الله لبنان در سحرگاه صبح یکشنبه علیه حزب الله لبنان انجام داد، ۱۲۰ میلیون دلار برای آنها هزینه داشته است.

همشهری آنلاین؛ این وب سایت به نقل از یک مقام ارشد در صنایع دفاعی اسرائیل نوشت: حدود ۴۰۰۰ بمب JDAM استفاده شد که هر کدام ۲۵۰۰۰ دلار قیمت داشت. این مقام مسئول هزینه عملیاتی حدود ۱۰۰ فروند هواپیمای جنگی به مدت ۶ ساعت را ۱۸ میلیون دلار برآورد کرد و گفت: استفاده از پهپادها به مدت ۱۲ ساعت بیش از یک میلیون دلار هزینه دارد.

مقاومت لبنان در این حمله از ۳۴۰ موشک کاتیوشا و ده‌ها پهپاد استفاده کرد و چند پایگاه اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد. رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در انتقاد از عملکرد ارتش این رژیم برای مقابله با حملات موشکی حزب‌الله لبنان اعلام کردند، از ساعات اولیه صبح روز یکشنبه می‌شنویم که آنها مانع از شلیک موشک‌ها به بن‌گوریون و تل‌آویو شدند، اما درباره موشک و ده‌ها فروند پهپادی که به شمال (فلسطین اشغالی) شلیک شدند، چه توضیحی دارند؟همچنین این رسانه‌ها از وقوع آتش‌سوزی‌هایی در چندین منطقه واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

این رسانه‌ها اعتراف کردند، آتشی که در مرحله اول پاسخ حزب‌الله گشوده شد، مساحت ۱۵۰۰ کیلومتر مربعی شمال فلسطین اشغالی را پوشش داد و حزب‌الله برای شلیک حدود ۶۰۰۰ موشک و پهپاد به سمت «اسرائیل» برنامه‌ریزی کرده است. روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در گزارش خود با اشاره به این که حمله حزب‌الله لبنان منجر به متوقف کردن مذاکرات آتش‌بس و بروز جنگی منطقه‌ای نشد، نوشت: «در این میان، میانجی‌های آمریکایی در قاهره به پیش بردن مذاکرات با نمایندگان حماس برای آتش‌بس در غزه و آزادی اسرای اسرائیلی ادامه می‌دادند.

میانجی‌ها در حال مذاکره درباره اسامی زندانیان فلسطینی هستند که تعدادشان ممکن است بیش از هزار نفر باشد و در صورت توافق، با اسرای اسرائیلی مبادله می‌شوند. این توافق هنوز انجام نشده است اما مذاکرات برای تعیین جزئیات آن ادامه دارد.»

واشنگتن پست مدعی شد: «سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان یکشنبه تلویحا اشاره کرد که این مرحله از جنگ ممکن است بالاترین سطح آن بوده باشد. او گفت، در این مرحله، "مردم می‌توانند نفسی بکشند و استراحت کنند." حامیان ایرانی او هم طی هفته گذشته، تقریبا چنین چیزی را مخابره کرده‌اند.»