آمارها نشان می دهد مصرف روزانه بنزین به ۱۴۰ میلیون لیتر در روز رسیده است. همگام با این رویداد سخنگوی شبکه برق می گوید: افزایش مصرف موجب بروز برخی مشکلات در تامین برق پایدار شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، آمار ها نشان میدهد مصرف روزانه بنزین به ۱۴۰ میلیون لیتر در روز رسیده است. همگام با این رویداد سخنگوی شبکه برق می گوید:افزایش مصرف موجب بروز برخی مشکلات در تامین برق پایدار شده است، ضرورت دارد مشترکان با صرفه‌جویی حداقل ۱۰‌درصدی به کاهش مشکلات تامین برق پایدار و مستمر در کشور کمک کنند.

مصرف بنزین به ۱۴۰میلیون لیتر در روز رسید

جعفر سالاری‌نسب، مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی با اشاره با افزایش مصرف بنزین گفت: مصرف بنزین در روز شنبه به ۱۴۰میلیون لیتر رسید و طبق آمارها اکنون در زمان پیک مصرف قرار داریم.

صرفه جویی ۱۰ درصدی در مصرف برق

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به اینکه چسبندگی گرما و دمای بالا تا اواخر هفته جاری نیز تداوم داشته و افزایش مصرف موجب بروز برخی مشکلات در تامین برق پایدار شده است، ضرورت دارد مشترکان با صرفه‌جویی حداقل ۱۰‌درصدی به کاهش مشکلات تامین برق پایدار و مستمر در کشور کمک کنند.

تخلیه ۱۵۰ میلیارد متر مکعب ذخیره آبخوان ها

طبق اطلاعات منابع آب کشور، بالغ بر یک میلیون حلقه چاه با مصارف مختلف و با میزان برداشت ۴۵‌میلیارد مترمکعب در سال در کشور وجود دارد که ۱۵‌درصد آن از چاه‌های غیرمجاز یا دارای اضافه‌برداشت از چاه‌های مجاز است و این موجب تخلیه تجمعی حجم ذخیره آبخوان‌ها تا حدود ۱۵۰‌میلیارد مترمکعب شده است.

دولت ۱۲۰هزار میلیارد تومان به گندم‌کاران بدهکار است

عطاءالله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران گفت: با توجه به خرید تضمینی گندم، مطالبات معوق ۱۲۰هزارمیلیارد تومان است و دولت پول کشاورزان را پس از تحویل محصول پرداخت نکرده‌است که نیاز به رسیدگی دارد.

حضور ۳۰۰شرکت ایران در نشست اتحادیه اقتصادی اوراسیا

مهدی ضیغمی، رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به برگزاری نشست بزرگ تجاری ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، از حضور بیش از ۳۰۰شرکت ایرانی در این نشست خبر داد.

صادرات محصولات فولادی به ۶/۲میلیون دلار رسید

گمرک ایران اعلام کرد: صادرات محصولات فولادی و مصنوعات آن در پنج‌ماهه سال‌جاری به دومیلیاردو۵۶۶میلیون دلار رسید که میزان وزنی آن ۴میلیون‌و۹۷۹هزار تن بوده است.

جلسه شورای قیمت‌گذاری کالاهای اساسی پس از هفته دولت برگزار می‌شود

غلامرضا نوری‌قزلجه، وزیر جهادکشاورزی درباره زمان برگزاری جلسه شورای قیمت‌گذاری کالاهای اساسی گفت: امیدواریم پس از هفته دولت این شورا تشکیل جلسه دهد و نرخ خرید تضمینی ۳۲قلم کالای اساسی تعیین شود.

۷۵ تا ۸۰درصد صنعت دام‌وطیور بازسازی شد

محمدعلی نیکبخت، وزیر پیشین جهادکشاورزی گفت: هنگامی که مسند وزارتخانه را برعهده گرفتم با بحران‌های خاصی مواجه بودیم؛ ازجمله در صنعت دام‌وطیور که امروز مشکلات ۷۵ تا ۸۰درصد مرتفع شده است.

اعزام قطارهای فوق‌العاده به پایانه‌های مرزی برای بازگشت مسافران اربعین

شرکت راه‌آهن از اعزام قطارهای فوق‌العاده به پایانه‌های مرزی برای بازگشت مسافران اربعین همزمان با آغاز موج بازگشت زائران خبر داد. قرار است ۶۰۰هزار صندلی در قالب هزارو۱۰۰رام قطار به مردم خدمت‌رسانی ‌کنند.

منبع: روزنامه همشهری