افسر پیشین اطلاعاتی ارتش اسرائیل در گفت وگو با بی‌بی‌سی فارسی گفت: آنچه ما از حوثی‌ها و حمله‌ها به نیروهای نیابتی در سوریه و همچنین از لبنان می‌بینیم، ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی هستند که جزئی از نقشه بزرگ ایران را تشکیل می‌دهند.

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: ستوان ساریت زهاوی افسر پیشین اطلاعاتی ارتش اسرائیل با حضور در برنامه ۶۰ دقیقه بی‌بی‌سی فارسی، در پاسخ به پرسش مجری برنامه مبنی بر اینکه، آیا ایران از حمله به اسرائیل منصرف شده است، نشان داد که آنان همچنان نگران پاسخگویی ایران به ترور اسماعیل هنیه هستند.

او در این برنامه گفت: من فکر می‌کنم دولت آیت‌الله‌ها در ایران تصمیم گرفته‌اند که هر موقع احساس کرده‌اند که زمان مناسبی است، تلافی کنند. اینکه چه تصمیمی در تهران گرفته خواهد شد سؤال بزرگی است اما چیزی که من می‌توانم به شما بگویم این است که این اقدام چیزی بیشتر از یک تلافی‌جویی است.

چیزی که ما الان با آن روبه رو هستیم، نقشه عظیم آیت‌الله‌های ایران برای از بین بردن اسرائیل و ایجاد جبهه‌های مختلف علیه آن و ایجاد حلقه آتش به دور اسرائیل از طریق گروه‌های نیابتی است.

آنچه ما از حوثی‌ها و حمله‌ها به نیروهای نیابتی در سوریه و همچنین از لبنان می‌بینیم، ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی هستند که جزئی از نقشه بزرگ ایران را تشکیل می‌دهند.

ما زمانبندی اجرای نقشه را نمی‌دانیم اما روشن است که ایران می‌خواهد و مصمم است این نقشه را اجرا کند و جبهه‌های واحد را علیه اسرائیل به وجود بیاورد.

منبع: ایرنا