مقامات فرانسوی، مدت بازداشت پاول دوروف، بنیانگذار و مدیرعامل تلگرام را پس از دستگیری‌اش در پاریس به اتهام اینکه پیام‌رسانش به جرم و جنایت ازجمله پولشویی و قاچاق موادمخدر، کمک کرده است، تمدید کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، براساس قوانین فرانسه، دوروف می‌تواند تا ۹۶ ساعت برای بازجویی، نگه داشته شود و پس از آن یا باید متهم و یا آزاد شود. اما به‌دنبال این اتفاق موجی از واکنش‌ها در دنیا دیده شد.

  • واکنش رسمی تلگرام: «تلگرام به قوانین اتحادیه اروپا، ازجمله قانون خدمات دیجیتال پایبند است و در چارچوب استانداردهای صنعت اقدام به مدیریت محتوا می‌کند و به‌طور مداوم در حال ارتقای آن است. پاول دوروف، چیزی برای پنهان کردن ندارد و مکرراً به اروپا سفر می‌کند. ادعای مسئولیت یک پلتفرم یا مالک، در سوءاستفاده دیگران از آن پلتفرم، نامعقول است.»
  • ادوارد اسنودن، کارمند پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا: «دستگیری دوروف حمله‌ای به حقوق اساسی بشر در زمینه آزادی بیان و تشکل است. متعجبم و عمیقاً ناراحتم که ماکرون به سطحی تنزل کرده است که از گروگان‌گیری برای دسترسی به ارتباطات خصوصی استفاده می‌کند.»
  • دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین: «ما هنوز نمی‌دانیم که دوروف دقیقا به چه چیزی متهم است. هنوز هیچ بیانیه رسمی در این مورد نشنیده‌ایم و قبل از اینکه چیزی بگوییم، باید منتظر روشن شدن وضعیت باشیم. آنها دقیقاً با چه چیزی تلاش می‌کنند تا دوروف را متهم کنند؟ بدون دانستن، اظهارنظر احتمالاً اشتباه است.»
  • تصاویری در فضای مجازی منتشر شده که روی گلوله‌های توپی که قرار است به سمت مواضع اوکراین شلیک شود، عبارت «برای دوروف» نوشته شده است.