رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه در ساماندهی آسیب‌های اجتماعی درمجموع تغییرات خوبی شاهد بودیم، گفت: دیگر کلونی‌های چند صد نفره در برخی مناطق شهر نداریم.

به گزارش همشهری آنلاین، نرگس معدنی‌پور با اشاره به برگزاری جلسات آسیب‌شناسی طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: برخی موضوعات مطرح شده در اولین جلسه کارشناسی ازجمله امکاناتی که باید به مناطق برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی اختصاص یابد، در فاز دوم طرح اصلاح شد.

وی تصریح کرد: در چارچوب نواحی کارشناس متخصص ساماندهی آسیب‌های اجتماعی نداریم و باید اصلاح ساختار صورت بگیرد. مسئله دیگری که وجود دارد، این است که خودروهای اورژانس اجتماعی هنوز به تعداد کافی نیست و باید تأمین شود.

معدنی‌پور با اعلام اینکه در ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در مجموع تغییر خوبی شاهد بودیم و دیگر کلونی‌های چند صد نفره نداریم، یادآور شد: در گذشته شاهد تجمع افراد در کلونی‌های ۱۰۰، ۲۰۰ و ۳۰۰ نفره بودیم که دیگر چنین چیزی وجود ندارد. نمی‌توانیم بگوییم آمار صددرصد صفر شده اما امروز دیگر کلونی چندده نفره نداریم.

وی با تأکید بر اینکه ساماندهی معتادان متجاهر به کمک تمام دستگاه‌ها نیاز دارد، یادآور شد: با این وجود با راه‌اندازی مراکز جامع‌ بهبودیافتگان که در بودجه امسال پیش‌بینی کردیم یک مرحله به مراحل نهایی ساماندهی از جمله مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ اضافه شده تا افراد بهبود یافته دوباره به جامعه برنگردند. این اقدام در حال انجام است که یکی از اتفاقات مثبت در این حوزه محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری شهر