همشهری آنلاین: اعضای کمیته پیگیری مجلس شورای اسلامی از زندان اوین بازدید و با شماری از بازداشت شدگان در اغتشاشات پس از انتخابات دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که به همراه آقایان علیخانی، امیدوار رضایی، تجری، اسداللهی و خانم الهیان از بندهای نگهداری زندانیان حوادث پس از انتخابات بازدید کرد در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: این چندمین بار است که در پی حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری، گروه ویژه مجلس شورای اسلامی برای پیگیری مسائل و مشکلات آنان از زندان اوین بازدید می‌کند.

وی با بیان اینکه فصل مشترکی میان همه بازداشت شدگان وجود دارد افزود: همه آنها از رفتار مسئولان زندان اوین راضی هستند اما نسبت به مراحل قبل از انتقال به اوین و زمان دستگیری گلایه داشتند که کمیته مجلس این موضوع را پیگیری می‌کند.

بروجردی مشکل دیگر شماری از زندانیان را نداشتن وثیقه برای آزادی تا زمان محاکمه عنوان کرد و گفت: این معضل دومی است که نیازمند پیگیری است.

وی افزود: پیشنهاد کمیته پیگیری این است که با توجه به اینکه درآستانه ماه مبارک رمضان هستیم و بسیاری از این افراد نیزجوان هستند و در این مدت نیز متنبه شده‌اند با انجام سریعتر سیر قانونی و رسیدگی به جرایم، با نگاه رافت اسلامی با آنان رفتار و بر اساس ضوابط سریعتر آزاد شوند.

بروجردی در عین حال تاکید کرد: جمع بندی کمیته پیگیری مجلس این است که ضمن رسیدگی به هر گونه تخلف از قانون و برخورد جدی با خاطیان، بازداشت و نگهداری افراد در چارچوب ضوابط قانونی باشد.

وی افزود: بررسی‌ها نشان داد زندانیان دراوین از جمله در سلول‌های انفرادی از نحوه رفتار زندانبانان، مدیریت زندان، غذا و محل استراحتشان راضی بودند.

بروجردی گفت: آقای امیدوار رضایی و خانم دکتر الهیان به لحاظ تخصص پزشکی از درمانگاه و بیمارستان اوین بازدید داشتند و آقایان تجری و اسداللهی نیز از کمیسیون قضایی مجلس در این کمیته، موضوعا‌ت حقوقی زندانیان را از منظر تخصصی پیگری کردند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر علت دستگیری این افراد گفت: این نخستین بار است که پس از انتخابات ریاست جمهوری شاهد آشوب‌ها و اغتشاشات خیابانی بودیم و اکثراین افراد هم در ارتباط مستقیم یا غیر مستقیم با این قضایا و به اتهام اخلال در امنیت ملی بازداشت شدند و در زندان به سر می‌برند.

بروجردی درباره زمان اعلام نتیجه بازدید از اوین گفت: ما مجموعه اطلاعات را ثبت و ضبط  می‌کنیم و با مسئولان مربوطه جلسه می‌گذاریم وهمچنین نتایج این بازدید را به دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی منتقل خواهیم کرد که در این باره اختیارات تصمیم گیری دارد.