به‌نظر می‌رسد قرار است در یک برنامه، کتابی جایگزین «کتاب‌ ساز» سروش صحت شود. برنامه‌ای که گفته می‌شود؛ خسرو معتضد، بشیر حسینی و فاضل نظری به‌عنوان کارشناس در این برنامه حضور خواهند داشت.

همشهری آنلاین: «کتاب ‌باز» سروش صحت برنامه‌ای در حوزه کتاب بود که به شکل تخصصی در تلویزیون روی آنتن می‌رفت. دیگر برنامه‌ها بیشتر به شکل مناسبتی و در ایام خاص بودند. حالا «کتاب ‌باز» صحت بعد از دوره‌ای تعطیلی در تلویزیون به شبکه نمایش خانگی کوچ کرده است؛ این برنامه با سر و شکلی جدید ادامه پیدا می‌کند. تلویزیون مثل همیشه به‌دنبال یک جایگزین است، جایگزینی که به‌نظر با افراد مطلوب خودش پیش خواهد رفت.

همه‌چیز از صحبت‌های هفته گذشته سیدبشیر حسینی شروع شد؛ او که در مورد برنامه حسینیه معلی رودرروی خبرنگاران قرار گرفته بود، از پیشنهاد اجرای یک برنامه با موضوع کتاب در شبکه ۳ خبر داد و گفت: «تا جایی که بتوانم برای اجرا و جلوی دوربین رفتن مقاومت می‌کنم و بسیار هم مقاومت می‌کنم. اما در حال مذاکره هستیم و قرار است یک برنامه در حوزه «کتاب و دانایی» را در شبکه ۳ سیما داشته باشیم. با این حال بعد از «عصر جدید» مقاومت می‌کنم که جلوی دوربین باشم؛ مگر اینکه جایگاهش با من تناسب داشته باشد، چون چیز دیگری بلد نیستم.» عنوان شده که شبکه ۳ قرار است دیدش در حوزه کتاب را به سمت تلنت‌شو یا همان استعدادیابی ببرد. هنوز مشخص نیست که این برنامه استعدادیابی چطور قرار است به اجرا برسد. اما حضور ۴کارشناس که نام ۳ نفرشان را در بالا ذکر کرده‌ایم، قطعی شده است. کار دکور برنامه به اتمام رسیده و نکته بعدی این است که تیم سازنده معتقدند برنامه‌ای شبیه این برنامه تا به حال در تلویزیون نداشته‌ایم و مخاطبان قرار است برنامه جدیدی را در حوزه کتاب شاهد باشند.

منبع: همشهری آنلاین