امروز، مدیریت ساختاری و کلان کشور از سوی رئیس‌جمهور ایران از ضروریات است که تحقق آن به شکل مطلوب در مدت کمتر از 4سال نیز ممکن است

به گزارش همشهری آنلاین، ابوالفضل ظهره‌وند، نماینده مجلس شورای اسلامی: وظیفه مهم حکمرانی و حکومت این است که با مسائل گذشته، حال و پیش‌بینی‌پذیر مواجهه داشته باشد. در این بین هیچ موضوعی را نباید به آینده موکول کرده و به دنبال مقصر بیرونی برای آن بگردیم. کسی که زمام حکومتداری و حکمرانی را در جایی پذیرا می‌شود و مسئولیت آن را تقبل می‌کند، به تعبیری خواستار حل مشکلات و مطالبات مردم جامعه است. امروزه در اجتماع ایرانی مسائلی چون اقتصاد و معیشت در رأس امور و مطالبات مردمی قرار دارند. همچنین مسائلی چون مبارزه با فساد شبکه‌ای که متأسفانه وجود دارد از دیگر خواسته‌های جامعه است.

گفتنی است پرداختن به تعارض منافع و در اولویت قرار دادن منافع ملی از دیگر موضوعات مهم امروز کشور است؛ چراکه بعضا دیده می‌شود منافع ملی ذیل منافع فردی و گروهی قرار گرفته است. بدین شکل که اگر موضوعی با منافع گروهی سازگار باشد آن‌ها دست به همکاری می‌زنند و اگر اینطور نباشد از همراهی و مشارکت خودداری می‌کنند.

امروز، مدیریت ساختاری و کلان کشور از سوی رئیس‌جمهور ایران از ضروریات است که تحقق آن به شکل مطلوب در مدت کمتر از 4سال نیز ممکن است. این امور از مسائل داخلی بوده که هیچ ربطی به اراده بیگانه یا موضوعی چون تحریم ندارد. اساساً باید در نظر داشت که تجربه تحریم‌ نشان داده که این مسأله برآمده از تعارض ذاتی ما با غرب است و قرار نیست حل شود. دشمن در امر تحریم نقطه قوت ما را هدف قرار می‌دهد، از اینرو نیز لازم است که ما هم در جهت خنثی سازی با تمرکز بر آن نقطه قوت، آن را مصون نگه داریم. رئیس‌جمهور در این مجال به شکلی باید اقدام کند و پیش رود که اساسا دشمن از به کارگیری سلاح تحریم منصرف گردد.

مسائل مربوط به پول و رفع ناترازی‌های در مصرف حقیقتاً‌ از مواردی است که حل و فصل آن در فرصت کوتاهی امکان‌پذیر است، اما برای تحقق آن نیاز است که رئیس‌جمهور یک الگوی اقتصادی را به مردم عرضه بدارد و این موضوع را در نظر بگیرد که مردم ما با مشی ولایی و حسینی در جهت همکاری با دولت قدم برمی‌دارند. اما دستیابی به این موفقیت منوط به این شرط است که به خوبی دولت برنامه خود را بداند و مشخص کند که چه چیزی را می‌خواهد انجام دهد؛ و ایضا در امر حکمرانی اعضای دولت از صدر تا ذیلخود را به مثابه خادم و خدمتگزار مردم و پاسخگوی به آن‌ها ببیند. اگر این اتفاق بیفتد خیلی موفق‌آمیزتر از امیرکبیر دستاوردهایی نصیب خواهد شد.

ضمن اینکه گقتنی است ایران امروز، با ایران دوره قاجار قابل قیاس نیست. امروز ایران به عنون یک قدرت منطقه‌ای و یک نیروی نوظهور در جهان شناخته می‌شود. متأسفانه عده‌ای منابع ملی را با پنهان‌کاری از بین می‌برند. مبارزه با این فساد و اقدامات دیگر اگر صورت بگیرد خواهیم دید که معضلاتی چون تورم به زودی از جامعه ایرانی رخت می‌بندد.

درباب فضای مجازی هم که در دیدار با اعضای دولت مورد اشاره رهبری قرار گرفت باید گفت، بسیاری از مسائل مربوطه قائم به اراده رئیس جمهور و تیم فنی ایشان است. مسائلی چون کسب و کارهای اینترنتی، وی پی ان و... که امکان حل آن در فرصت کمی هم امکان پذیر است از مسائل جدی امروز ماست، اما باید اشاره کرد که ما در این وهله به اینترنت ملی نیز محتاج هستیم دقیقا کاری که غربی‌ها نیز آن را پیگیری کردند.