سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه رویارویی ایران و اسرائیل به سطح بی سابقه ای رسیده است، گفت: اوضاع دراماتیک کنونی خاورمیانه تا حد زیادی به خاطر تمایل آمریکا برای حفظ هژمونی خود در این منطقه است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، آرتی نوشت: ماریا زاخارووا با اشاره به این موضوع اظهار کرد: واشنگتن برای به انحصار درآوردن نقش میانجی گری در درگیری فلسطین و اسرئیل، حفظ وضعیت کنونی و تقویت «صلح اقتصادی» تمایل دارد و مسائل اساسی دستیابی به توافق بلند مدت برای یک مشکل بلند مدت را نادیده می گیرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، آمریکایی ها رویکرد مواجهه هدفمند را به منظور ایجاد خطوط تقسیم ساختگی در منطقه و ائتلاف هایی ضد ایران تبلیغ کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: دلایل ریشه ای اقدامات تنشزای کنونی در منطقه خاورمیانه با درگیری فلسطین و اسرائیل در ارتباط است که حل نشده و جامعه بین المللی از توقف خونریزی های بی سابقه در نوار غزه درمانده است.

زاخارووا با تاکید بر اینکه این درگیری باعث وخامت شدید اوضاع نظامی و سیاسی در سراسر منطقه بویژه مرزهای فلسطین اشغالی و لبنان و بلندی های جولان اشغالی، دریای سرخ و تنگه باب المندب شده است، خاطرنشان کرد: رویارویی ایران و اسرائیل به سطح بی سابقه ای رسیده است.

این مقام روسی در پایان تاکید کرد: خاورمیانه به دلیل تنش های کنترل نشده به نقطه خطرناکی رسیده است و احتمال کشیده شدن آن به یک جنگ بزرگ وجود دارد.

منبع: شفقنا