تماشاگرانی که شامگاه چهارشنبه ۳۱ مرداد نظاره‌گر نمایش «نبرد رستم و سهراب» بودند، درد و رنج امیر آقایی را در یک سوم پایانی نمایش خوب می‌دیدند اما این بازیگر خم به ابرو نیاورد و حالا یک هفته است که با شرایطی دشوار در اجرای این نمایش حاضر می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، امیر آقایی درست یک هفته پیش همزمان با بازی در نمایش «نبرد رستم و سهراب» از ناحیه دست دچار آسیب‌دیدگی شد و حالا چند روزی است که با دست بسته در آتل، روی صحنه می‌رود. از آنجاکه آقایی اهل گفتگو نیست، درباره وضعیت حضور او روی صحنه در چند روز گذشته با حسین پارسایی، کارگردان این اثر نمایشی گفتگویی انجام دادیم.

پارسایی گفت: چهارشنبه هفته گذشته، برخلاف همیشه، اسبی که امیر آقایی سوار بر آن است، به تاخت آمد و امیر آقایی سر خورد و انگشت سبابه دست چپش زیر اسب گیر کرد و شکست. با این حال او تا پایان نمایش به کار خود ادامه داد و این در حالی بود که درد بسیاری داشت.

او ادامه داد: همان شب ایشان را در بیمارستان بستری کردیم و صبح زود تحت عمل جراحی قرار گرفت و در دستش پین گذاشتند. ایشان تا عصر مرخص شد و شب دوباره روی صحنه رفت. قصد داشتیم نمایش را تعطیل کنیم ولی نپذیرفت و با درد زیادی روی صحنه رفت. البته پزشک، برای شرایط خاص ایشان مراقبت‌هایی تجویز کرده که رعایت می‌کنیم ولی متاسفانه تا پایان اجرای ما، دست ایشان بسته خواهد بود. البته خوشبختانه در حال حاضر رو به بهبود است.

پارسایی با اشاره به آسیب‌دیدگی برخی دیگر از بازیگران این نمایش همزمان با تمرین این اثر نمایشی افزود: از ابتدای پروژه چند تن از عوامل کار ما دچار آسیب‌دیدگی شدند. خانم‌ها شاکردوست، پردیس احمدیه، پارسایی، آقای بانیپال شومون و ... دچار مصدومیت شدند چون این نمایش کاری میدانی است و اختلاف سطح داریم، به هر حال این حوادث نیز محتمل است.

او درباره بیمه بودن گروه اجرایی این نمایش توضیح داد: همه اعضای گروه از دوره تمرین و تماشاگران در طول اجراها بیمه هستند.

پارسایی با قدردانی از همراهی امیر آقایی با وجود شرایط دشواری که دارد، افزود: همواره شنیده بودیم صحنه تئاتر مقدس است و بازیگر به واسطه حضور پرمهر تماشاگران، خود را پیدا می‌کند و به بهانه‌های واهی صحنه را ترک نمی‌کند اما در این چند روز به ویژه شبی که این حادثه رخ داد، جلوه دیگری از عشق و ارادت به صحنه را دیدیم و تماشاگران نیز به خوبی آن را مشاهده کردند.

این کارگردان اضافه کرد: با دیدن این زیبایی‌ها، خستگی از تن گروه می‌رود. امیر آقایی در نقش رستم، قهرمان شاهنامه و قهرمان ملی کشورمان، با دشواری‌ بسیار هر شب روی صحنه است و دیده‌ایم که مردم چگونه با حس و حال و انرژی دیگری او را تشویق می‌کنند. تماشاگران ما نظاره‌گر رستمی هستند که به هیچ دلیلی حاضر نیست صحنه تئاتر را ترک کند.

پارسایی ادامه داد: هرچند این اتفاق تلخ است ولی در پیدا و پنهان خود، خاطره‌ای ارزشمند ساخت و بسیاری از دوستان و نزدیکان، پیگیر حال امیر آقایی بودند. باید خوشحال باشیم که چنین مخاطبان فرهیخته‌ای داریم و قدر آنان را بدانیم. در این مدت مفهوم مطلق عشق و ارادت و قدرشناسی را دیدم.

نمایش «نبرد رستم و سهراب» هر شب ساعت ۲۰ و سی دقیقه در استادیوم تنیس باشگاه ورزشی انقلاب اجرا می‌شود.

امیر آقایی از اسب افتاد و آسیب دید + ویدئو

منبع: ایسنا