دونالد ترامپ مدعی شد که خدا او را از ترور نافرجام ماه گذشته نجات داده تا آمریکا و بلکه جهان را نجات دهد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، در مصاحبه‌ای با "فیل مک‌گرو" شخصیت تلویزیونی معروف به دکتر فیل، تلاش کرد تا بخشی از تقصیر ترور نافرجام اخیرش را به گردن بایدن و کامالا هریس بیاندازد.

ترامپ با این ادعا که اگر عیسی مسیح (ع) در ایالت کالیفرنیا رای می داد قطعا او را بر می گزید و او در کالیفرنیا پیروز می شد، مدعی شد که برخی از مردم هفت برگه رای پستی دریافت کرده اند که باعث افزایش آرای دموکرات ها در ایالتی شده است که او در سال ۲۰۲۰ در آن شکست خورده است.

ترامپ ماه گذشته در گردهمایی حزب خود گفت که در مورد سوءقصد ۱۳ ژوئیه در شهر باتلر ایالت پنسیلوانیا، فقط یک بار به تفصیل صحبت خواهد کرد زیرا "بیش از حد دردناک بود که بتوان دوباره آن ماجرا را تعریف کرد."

او در مصاحبه اخیر با دکتر فیل، برگرداندن سرش برای نگاه کردن به نموداری درباره مهاجرت غیرقانونی به آمریکا را کار خدا دانست که باعث شد گلوله شلیک شده نه به مغزش بلکه به گوش او برخورد کرده و خطر مرگ را دفع کند.

ترامپ گفت: "تنها چیزی که می‌توانم فکر کنم این است که خدا کشور ما را دوست دارد و فکر می‌کند که ما کشورمان را برمی‌گردانیم ...در حال حاضر خیلی بد است وقتی به جنایت و اتفاقات وحشتناکی که در داخل کشور ما رخ می دهد نگاه می کنید، و می توان آن را حل کرد. نسبتا سریع می توان آن را حل کرد. باید خدا باشد. منظورم این است که وقتی احتمال چنین حادثه ای ( جان به در بردن از ترور) ۲۰ میلیون به یک است چگونه می‌توان گفت شانس است؟"

ترامپ در پاسخ به سوال مک‌گرو که آیا معتقد است " به دلیلی خدا از او محافظت می کند" گفت: "خب، حدس می‌زنم خدا این را باور دارد. باید ببینیم."

ترامپ پس از بحث در مورد اینکه چگونه دموکرات‌ها هریس را با بایدن عوض کردند، به همان موضوع بازگشت و افزود: "آنها به شما یک حریف خوب و تازه می‌دهند و بنابراین من باید برنده شوم، و اگر آن را ببرم، واقعا می‌توان گفت که چنین عنایتی به من وجود دارد. قدرت لایزالی وجود دارد که می خواست من بمانم و شاید این بیشتر از نجات کشور باشد. شاید دنیا را نجات دهد می‌دانی، من از پس همه آن آدم‌های سرسخت بر می آیم."

ترامپ در جریان کارزار انتخابات بارها مدعی شده هریس به دنبال راه انداختن جنگ جهانی سوم است و اگر او پیروز انتخابات نشود، دنیا وارد جنگ جهانی سوم خواهد شد و تنها کسی که می تواند این خطر را دفع کند و جلوی جنگ جهانی سوم را بگیرد، اوست.

ترامپ سپس تلاش کرد مقصر ترور را به ترتیبات امنیتی تحمیل شده از سوی کاخ سفید (بایدن و هریس) برای جان خود ربط دهد و مدعی شد که بایدن "همیشه داشتن تعداد مناسب از محافظان سرویس مخفی را برای ما بسیار سخت کرده است."

او گفت: " وقتی این اتفاق می‌افتد، مردم می‌پرسیدند تقصیر کیست؟ من فکر می کنم تا حدی تقصیر بایدن و هریس است. ببینید، آنها دولت را علیه من تسلیح می‌کردند، کل وزارت دادگستری را آوردند تا من را بگیرند. آنها چندان به سلامت و امنیت من علاقه نداشتند."

ترامپ افزود: "آنها می گویند من تهدیدی برای دموکراسی هستم. نه، آنها یک تهدید هستند. آنها دولت را علیه من مسلح کرده اند.... من اصلا تهدیدی برای دموکراسی نیستم. آنها تهدیدی برای دموکراسی هستند. اما آنها این را می گفتند. می دانید، این انگ آنها می تواند انگیزه ای برای ترور من ایجاد کند."

ترامپ همچنین مدعی شد در انتخابات امسال در ایالت کالیفرنیا در صورت شمارش آرای صادقانه او برنده خواهد شد، زیرا او در بین رای دهندگان "هیسپان" (لاتین تبار) محبوبیت بالایی دارد.

منبع: مشرق