رئیس مرکز عملیات ویژه پلیس آگاهی فراجا از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای خبر که به خاطر جرائم متعددش به بیش از ۴۰ سال حبس محکوم شده بود.

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ ضرغام آذین رئیس مرکز عملیات ویژه پلیس آگاهی فراجا اظهار داشت: در پی وقوع ۲ فقره کلاهبرداری از جمله «فریب در ازدواج با جعل هویت» و نیز «اخاذی با ترفند ثبت‌نام خرید خودرو»، این پرونده در دستور کار کارآگاهان مرکز عملیات ویژه قرار گرفت.

وی افزود: طبق تحقیقات، فرد کلاهبردار خود را به زن مالباخته فردی دارای مدرک دکترای باستان‌شناسی و زمین‌شناسی و مقیم شهر بروکسل در بلژیک معرفی کرده بود که پس از آشنایی، به دلیل نبود شناسنامه، با صیغه‌نامه ۹۹ ساله ازدواج می‌کنند.

رئیس مرکز عملیات ویژه پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه فرد شیاد برای مخفی ماندن هویت اصلی خود در معاملات و همچنین کلاهبرداری‌ها از کارت بانکی و سیم‌کارت همسرش استفاده می‌کرد، گفت: در ادامه یکی دیگر از شاکیان پرونده نیز عنوان کرد متهم با بیان اینکه در یکی از نهادهای نظامی آشنا دارد و می‌تواند بدون قرعه‌کشی ماشین ثبت‌نام کند، مبلغ ۲۱۲ میلیون تومان را به کارت همسرش واریز کردم.

سرهنگ آذین با اشاره به اینکه کارآگاهان با توجه به بررسی مدارک فرد کلاهبردار دریافتند که این مدارک شناسایی متعلق به فردی دیگری است، تصریح کرد: پلیس پس از بررسی و استعلام از سامانه‌های تحت اختیار و سپس با اقدامات اطلاعاتی محل دقیق متهم را در شهر اصفهان که حین کلاهبرداری از شخص دیگری بود؛ شناسایی کردند.

وی تصریح کرد: افسران پلیس آگاهی، با شناسایی محل اختفای متهم و در یک عملیات غافلگیرانه، وی را دستگیر کردند که در بازرسی انجام شده مدارک شناسایی افراد مختلف از جمله کارت ملی، کارت بانکی، کارت پایان خدمت و وسایل الکترونیکی، اسکیمر و فلش کشف شد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: پس از مشخص شدن هویت اصلی متهم، طبق استعلام از سامانه‌های پلیسی و قضایی مشخص شد وی دارای سوابق متعدد کلاهبرداری در سطح کشور است و به بیش از ۴۰ سال حبس محکوم شده و در حال گذراندن آن است.

وی اظهار داشت: متهم در مجموع به ۱۱ فقره کلاهبرداری از جمله ۳ مورد ازدواج با استفاده از جعل هویت، کلاهبرداری با استفاده از کارت‌های بانکی و گوشی دیگران، اخاذی از شهروندان با ترفند پیشنهاد خرید خودروهای سهمیه‌ای نهادهای دولتی، اقدام به بازدید از بانک با استفاده از جعل نامه سازمان بازرسی کل کشور، چندین مورد جعل مدارک شناسایی و همچنین اقدام به کپی از کارت‌های بانکی به وسیله دستگاه اسکیمر اعتراف کرد که ضمن قرار بازداشت روانه زندان شد.

منبع: ایرنا