رییس جمهور گفت: گفت‌وگوی خوب و موثری میان ما و رهبر ترکمنستان انجام و توافقات راهبردی میان دو کشور صورت گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود پزشکیان رییس جمهور کشورمان عصر امروز (چهارشنبه) در حاشیه امضای یادداشت تفاهم همکاری‌های ایران و ترکمنستان اظهار کرد: روز، روز مبارکی برای ما بود که خدمت رهبر عزیز ترکمنستان حضور داشتیم و گفت‌وگوی خوب و موثری میان ما انجام شد و توافقات راهبردی میان ما و ترکمنستان صورت گرفت.

وی عنوان کرد: امیدوار هستیم این توافقات منجر شود در سایر زمینه‌های همکاری که امکان همکاری وجود دارد، نیز همکاری داشته باشیم.‌

رییس جمهور بیان کرد: همچنین امیدوار هستیم ایشان و مهمانان ما در مدتی که در ایران هستند ایام خوبی داشته باشند و ان‌شاءالله به زودی ما نیز در عشق آباد با یکدیگر دیدار خواهیم کرد.

بردی محمداف رهبر ملی ترکمنستان نیز در ادامه این مراسم تصریح کرد: در ابتدا از مقامات محترم به خصوص رییس جمهور ایران بخاطر پذیرایی گرم و مهمان نوازی ایشان تشکر ویژه داریم. ما همیشه نسبت به همکاری برادرانه با برادران ایران خود اهمیت قایل بودیم و این همکاری‌ها قدمت تاریخی دارد.

وی افزود: همیشه تلاش داشتیم این روابط و همکاری‌ها را توسعه و گسترش بدهیم. همانگونه که برادر محترم اشاره کردند نتیجه مذاکرات منجر به امضای چندین اسناد همکاری گردید.

رهبر ملی ترکمنستان خاطرنشان کرد: یک تشکر ویژه از برادران ایرانی دارم برای اینکه ترکمنستان کشوری است که دو بار بی طرفی اش در مجامع بین‌المللی اعلام شد و هر دو بار ایران از آن حمایت کرد.

بردی محمد اف گفت: در مورد بسیاری از مسایل و همکاری‌های تجاری و اقتصادی و پروژه‌های کلان در زمینه گاز، انرژی، برق، جاده و ترانزیت داشتیم که امیدواریم نتایج مثبتی در اجرای این طرح‌ها برای ما حاصل شود. پیگیری این طرح‌ها به کمیسیون همکاری‌های تجاری محول شد. بنا براین اعتقاد کامل داریم این طرح‌ها نه تنها در سطح دو جانبه بلکه در کل منطقه و دنیا اثرگذار خواهد بود.

وی اضافه کرد: همیشه در طول سال‌ها شاهد دوستی و ارتباطات فرهنگی میان دو کشور بودیم. در آینده نزدیک به همایش بین المللی در خصوص یک شخصیت شاعر شهید خواهیم داشت و همین جا از برادر خود دعوت می‌کنم تا در این همایش حضور پیدا کنند.‌

منبع: مهر